رونمایی از سامانه خدمات مشاوران خانواده قوه قضائیه در قم

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قم از رونمایی از سامانه ارائه خدمات مشاوران خانواده قوه قضاییه در قم خبر داد.

سعید کاویانی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری با اشاره به تصریح قانون حمایت از خانواده و دستورالعمل‌های ساماندهی مراکز مشاوره گفت: بر همین اساس و با توجه به برنامه ابلاغیه استان قم ساماندهی۱۰ موسسه و مرکز مشاوره و حدود ۴۰ مشاور را در دستور کار قرار داده است که تاکنون ۳ موسسه و مرکز مشاوره مجوز فعالیت دریافت کردند و حدود ۴۰ مشاور تامین شده است که این مشاوران در کنار دادگاه‌های خانواده و در راستای تحکیم مبانی خانواده و کاهش طلاق استان فعالیت خواهند کرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قم افزود: رویکرد دستگاه قضایی ساماندهی کلیه مراکز مشاوره و اعمال نظارت و هدف گذاری این مراکز مشاوره است تا از موازی کاری در این حوزه جلوگیری شود.

کاویانی فعالیت مراکز مشاوره را در بستر کلان کشور زیر نظر قوه قضاییه اعلام کرد و گفت: در استان‌ها این مراکز زیر نظر اداره کل دادگستری و بر اساس وظایف تعیین شده فعالیت می‌کنند.

ارائه خدمات مشاوره به زنان و خانواده‌های بی‌سرپرست و بد سرپرست و اجرای دقیق قانون حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان از جمله وظایف مراکز مشاور اعلام شد که کاویانی به آن اشاره کرد و افزود: افتتاح سامانه خدمات مشاوران خانواده قوه قضاییه با هدف آموزش و کنترل فعالیت مشاوران است به گونه‌ای که فعالیت‌های مشاوران زیر با رصد دستگاه‌های قضایی انجام خواهد شد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قم بیان کرد: مشاوران بر اساس میزان موفقیت ارزیابی خواهند شد که اگر کارآمد نباشند آموزش‌های بیشتر می‌بینند و یا در صورت تکرار ناکارآمدی از ظرفیت‌های جایگزین استفاده می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار