در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

ایران محوری‌ترین مرکز مقاومت و کشور حامی مقاومت در جهان است

مسچی گفت: امروز منفور‌ترین دولت جهان صهیونیست‌ها هستند و این حمایت‌ها و همبستگی با ملت فلسطین در هیچ کجای تاریخ سابقه نداشته است.

محسن مسچی معاون امور ایران و مشاور عالی دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان  درباره اهمیت همایش بین المللی طوفان الاقصی و بیداری وجدان بشری گفت: اهمیت کنفرانس را از اهمیت شرکت کننده‌ها و محلی که کنفرانس برگزار می‌شود می‌توان فهمید و به سایرین نشان داد و طبیعتا ایران به عنوان اولین و بزرگترین کشور  حامی مقاومت و انقلاب طوفان الاقصی در جهان شناخته می‌شود.

وی گفت: تمام جهانیان می‌دانند امروز این مجموعه‌ای که قیام کردند به عنوان طوفان الاقصی و یمنی‌ها و لبنانی و عراقی‌ها که هر کدام به نحوی به جریان مقاومت خدمت می‌کنند،  این‌ها کسانی هستند که از جمهوری اسلامی ایران الهام گرفته اند؛ بنابراین ایران به عنوان محوری‌ترین مرکز مقاومت و کشور حامی مقاومت در کشور‌ها شناخته شده است.

مسچی افزود: در نتیجه بین المللی طوفان الاقصی و بیداری وجدان بشری  در مهمترین کشور ممکن یعنی جمهوری اسلامی ایران برگزار شده است.

وی ادامه داد: دوم این که شخصیتی مثل نفر اول اجرایی کشور که رئیس محترم جمهور است در این کنفرانس شرکت می‌کند این برای همه رسانه ها‌ی دنیا قابل رصد است. همانطور که اکنون هم در رسانه‌های دنیا دیدیم بسیاری از آن‌ها  به صورت زنده همایش را پخش کرده اند و روی آن کار کرده اند که نشان دهنده اثر این مراسم و تاثیر مهم آن است.

وی تاکید کرد: نکته سوم مهمترین شخصیت مقاومت در کل منطقه یعنی سید حسن نصرالله پیام خود را توسط نماینده ویژه خود در کنفرانس اعلام کردند  و این نشان دهنده آن است که این شخصیت و نگاه مقاومت چه جایگاهی دارد و طبیعتا تاثیر گذار در کل منطقه است. به همین سه دلیل این کنفراس اهمیت بسیار زیادی دارد.

مسچی گفت: موضوع دیگر شخصیت‌های شرکت کننده در این کنفرانس هستنند. علامه زکزاکی، سید سلمان نحوی،  آقای دیلمی و بزرگان دیگری که از کشور‌های مختلف جهان اسلام حاضر بودند. این‌ها همه بزرگان کشور خود و تاثیر گذار هستند و اعلام مواضع این‌ها در کشور‌های خودشان موج حمایت معنوی از انقلاب طوفان الاقصی ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: بنابراین برگزار‌ی این کنفرانس فی النفسه بسیار مهم است و به اعتقاد بنده مهمترین کنفرانسی است که در سطح جهان در حمایت از موضوع فلسطین و انقلاب طوفان الاقصی برگزار شده است.

معاون امور ایران و مشاور عالی دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی افزود:  اوایل انقلاب به یاد داریم همه موضوع فلسطین را موضوعی عربی و میان کشور‌های عربی می‌دانستند و در طول این ۴۰ سال انقلاب اسلامی این موضوع تبدیل به موضوعی اسلامی شد و با فرهنگی که ایران ایجاد کرد که این موضوع مربوط به تمامی کشور‌های اسلامی از همه مذاهب اسلامی است و اکنون این اتفاق موضوع ۵۷ کشور اسلامی شده است.

وی افزود: خوشبختانه بر اساس تلاش‌ها و اتفاقات سال‌های اخیر که ایران محور آن بوده است،  این موضوع  به موضوع جهانی، انسانی و بشری تبدیل شده است.  

مسچی افزود: از آمریکا که امروز بزرگترین حامی جنایت‌های صهیونیست‌ها است تظاهرات می شود تا جنوب شرقی آسیا و جنوب آفریقا به نحوی که امروز سردمدار مبارزه حقوقی علیه صهیونیست‌ها آفریقا جنوبی است، نه یک کشور اسلامی، این یک معنی بزرگ دارد.

وی گفت: در تمام اروپا و آسیا و آفریقا تظاهراتی که در این سه ماه داشتیم در طول تاریخ بی سابقه بوده است‌و متاسفانه رژیم جنایتکار آمریکا و بعضی از دست نشانده‌های منطقه اجازه حمایت‌های منطقه‌ای و مالی  را به مردم فلسطین نداده اند وگرنه این مردم با حضور خود و حضور نظامی می‌توانستند در عرض یک هفته مسئله فلسطین را به اتمام برسانند، اما امروز این بار به دوش مردم فلسطین است و همه ملت‌ها در حال کمک هستند و قطعا این حمایت‌ها تاثیرگذار است.

مسچی گفت: این را باید بدانیم که امروز منفور‌ترین دولت جهان صهیونیست‌ها هستند و این حمایت‌ها و همبستگی با ملت فلسطین در هیچ کجای تاریخ سابقه نداشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار