برگزاری مراسم اربعین خاکسپاری شهید یعقوبی در رشت

یادواره شهدای اطلاعات و عملیات گیلان و اربعین خاکسپاری شهید محمدرضا یعقوبی در گلزار شهدای رشت برگزار شد.

سردار حسین رضا صادقی، مشاور عالی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز در چهاردهمین یادواره شهدای اطلاعات و عملیات گیلان و مراسم اربعین خاکسپاری شهید مدافع حرم محمدرضا یعقوبی در گلزار شهدای رشت گفت: دستاورد‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف به برکت خون شهدا است. 

او با اشاره به رشادت‌های شهدای اطلاعات و عملیات افزود: شهیدان و جانبازان این عرصه برای مقابله با دشمنان اسلام و انقلاب مسئولیت دشواری انتخاب کردند. 

مشاور عالی فرمانده سپاه همچنین تصریح کرد: رژیم صهیونیستی علیرغم دارا بودن سرویس اطلاعاتی قوی و سامانه‌های دفاعی در جنگ با حماس شکست خورد و برای انتقام به غزه و مردم بی دفاع حمله کرد و با زیر پا گذاشتن ارزش‌های انسانی ۲۳هزار کودک و زن را به شهادت رساند. 

سردار رضا صادقی با تأکید بر اینکه باید قدردان انقلاب و شهدا باشیم، گفت: هرجایی که مسیر حق و حقیقت را نتوانستیم پیدا کنیم خداوند شهدا را به عنوان ستارگان راهنما در سر راهمان قرار داده است.

سردار حسین رضا صادقی، مشاور عالی فرمانده سپاه

پیکر تازه شناسایی شده مدافع حرم شهید محمدرضا یعقوبی کیاسه، پنجشنبه ۱۶ آذر ماه امسال (۷ سال پس از شهادت) در رشت تشییع و و در گلزار شهدای این شهر در جوار همرزمانش به خاک سپرده شد.

او که وکیل پایه یک دادگستری، جانباز سال‌های دفاع مقدس و همرزم شهیدان کاوه و حسین املاکی بود، ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ به صورت داوطلبانه برای دفاع از حرم عقیله بنی هاشم حضرت زینب (س) به سوریه اعزام شد.

مدافع حرم شهید محمدرضا یعقوبی کیاسه

شهید یعقوبی به عنوان شانزدهمین شهید مدافع حرم استان گیلان ۵ تیر ۱۳۹۵ مصادف با نیمه‌شب ۱۹ رمضان در عملیات مستشاری در سوریه به فیض شهادت رسید و پیکر مطهرش جاویدالاثر ماند.

پیکر این شهید والامقام امسال به همراه ۷ شهید مدافع حرم دیگر در عملیات تیم تفحص ایثارگران سپاه و نقسا در سوریه کشف و هویت آنها از طریق آزمایش DNA شناسایی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.