تکمیل آزادراه خرم‌آباد-اراک نیازمند دو هزار میلیارد اعتبار

سرپرست طرح‌های شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل لرستان پیشرفت فیزیکی طرح آزادراه خرم‌آباد-اراک را ۷۰ درصد عنوان کرد و گفت: برای تکمیل محدوده لرستان دو هزار میلیارد تومان اعتبار لازم است.

گودرز باباعباسی با اشاره به اینکه برای احداث آزادراه خرم آباد-بروجرد-اراک تاکنون دو هزار و ۴۲۰ میلیارد تومان هزینه شده است، گفت: اعتبار مورد نیاز برای تکمیل کل طرح هفت هزار میلیارد تومان است که دو هزار میلیارد تومان برای تکمیل محدوده لرستان و پنج هزار میلیارد تومان برای محدوده استان مرکزی نیاز است.

وی اظهارداشت: در صورت تامین اعتبار، باقیمانده مسیر در حوزه لرستان در مدت دو سال قابل بهره برداری است، اما با توجه به اینکه امکان دسترسی به بزرگراه خرم آباد-اراک در انتهای حوزه لرستان بعد از آزادراه وجود ندارد، بنابراین استفاده از این آزادراه در صورتی امکان پذیر است که استان مرکزی نیز به طور همزمان محدوده آن استان را به بهره‌برداری برساند.

 

سرپرست طرح‌های شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل لرستان گفت: به همین دلیل جلسات مشترکی بین مقامات استان لرستان و مرکزی همچنین شرکت ساخت در دستور کار مقامات استانی قرار گرفت که این جلسات مشترک در روز‌های آینده نهایی و به زودی عملیاتی می‌شود. 

باباعباسی آزادراه شش خطه خرم‌آباد _بروجرد _اراک را یکی از حلقه‌های مهم کریدور ترافیکی حمل بار و مسافر جنوب _ شمال کشور عنوان کرد و افزود: ضرورت احداث این آزادراه از دهه چهل شمسی مورد پیگیری قرار گرفت، اما عملیات اجرایی آن از سال ۹۲ آغاز و سال ۱۴۰۰ بخشی از آن در محدوده لرستان حد فاصل بین خرم‌آباد تا دهکرد بروجرد به طول ۶۷ کیلومتر به بهره‌برداری رسید.

به گفته وی بهره‌برداری از این قطعه موجب کاهش مسافت ۳۲ کیلومتر و حذف گردنه‌های زاغه، هرو و رازان شد.

سرپرست طرح‌های شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل لرستان ادامه داد: کاهش زمان ۴۵ دقیقه‌ای سفر علاوه بر کاهش مصرف سوخت و استهلاک، افزایش ضریب ایمنی در محور را نیز به دنبال داشته است.

باباعباسی با اشاره به اینکه ساخت ۱۳ کیلومتر از مسیر آزادراه خرم آباد-اراک در حوزه استان لرستان باقی مانده است، گفت: با پیگیری‌های استاندار و معاونت وزیر راه برای تامین اعتبار مورد نیاز این قسمت اقدامات مثبت و راهگشایی از محل مولدسازی و پیشنهاد در سفر دوم رئیس جمهور فراهم شده که به زودی عملیات اجرایی انتهای مسیر نیز آغاز خواهد شد.

طول آزادراه اراک تا خرم‌آباد ۱۳۴ کیلومتر است که ۸۰ کیلومتر از آن در محدوده لرستان و ۵۴ کیلومتر در استان مرکزی واقع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.