توصیه سندرز به بایدن: «مسیر خود را در قبال اسرائیل و غزه تغییر بده»

یکی از سناتور‌های آمریکا به رئیس جمهور این کشور توصیه کرد برای بدست آوردن رای مردم مسیر خود را از رژیم صهیونیستی جدا کند.

سناتور برنی سندرز، از ایالت ورمونت آمریکا گفت که برای جوانان و به طور کلی آمریکایی‌ها بسیار دشوار است که در مورد آنچه در حال حاضر اتفاق می‌افتد هیجان زده شوند و به رئیس جمهور جو بایدن پیشنهاد کرد که باید مسیر خود را در حمایت از رژیم صهیونیستی تغییر دهد.

جیک تاپر، خبرنگار سی‌ان‌ان، از سندرز درباره انتقاد‌هایی که بایدن به دلیل حمایتش از رژیم صهیونیستی به او وارد می‌کند، پرسید: آیا فکر می‌کنید که ترقی‌خواهان جوان در آمریکا سرانجام در ماه نوامبر (موعد انتخابات آمریکا) پشت سر جو بایدن جمع خواهند شد یا اینکه او به شدت به جایگاه خود آسیب رسانده است؟

سندرز گفت که معتقد است اگر دونالد ترامپ نامزد رسمی حزب جمهوری خواه شود، مردم در نهایت پشت بایدن گرد هم خواهند آمد. او افزود: اما شکی نیست که برای جوانان یا به طور کلی اکثریت آمریکایی‌ها، بسیار دشوار است که نسبت به آنچه اکنون در حال رخ دادن است، هیجان زده شوند. رئیس جمهور باید مسیر خود را تغییر دهد.

او گفت: بایدن بسیار صریح بود و نگرانی خود را در مورد بمباران بی رویه ابراز کرد. او بار‌ها از نتانیاهو خواسته است که مسیر خود را تغییر دهد، اما همین دیروز نتانیاهو به او گفت  نه، تل آویو به کاری که انجام می‌دهد ادامه خواهد داد. این غیر قابل قبول است. شما نمی‌توانید میلیارد‌ها دلار به کشوری بدهید که خواسته‌های شما را نادیده می‌گیرد و قوانین بین المللی را زیر پا می‌گذارد.

سندرز در پایان گفت که سرانجام امیدوار است که رئیس جمهور نگرانی‌های خود را دنبال کند و به نتانیاهو بگوید که این غیرقابل قبول است. تل‌آویو یک نیکل از واشنگتن دریافت نخواهد کرد مگر اینکه مسیر خود را به طور اساسی تغییر دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ارتش اسرائیل غیرنظامیان فلسطینی را در جنگ غزه با بمب های ساخت آمریکا، انگلیس و اروپا می کشد
۰۹:۵۹ ۲۵ دی ۱۴۰۲
ارتش اسرائیل غیرنظامیان فلسطینی را در جنگ غزه با بمب های ساخت آمریکا، انگلیس و اروپا می کشد
آخرین اخبار