رشد حدود ١٠ درصدی آمار بانوان ورزشکار

رئیس هیات پزشکی ورزشی کرمانشاه از رشد حدود ١٠ درصدی آمار بانوان ورزشکار سازمان یافته استان خبر داد.

امید قادری، رئیس هیات پزشکی ورزشی کرمانشاه آمار بانوان ورزشکار سازمان یافته استان در امسال را ۲۹ هزار و ۴۸۷ نفر اعلام کرد و گفت : این آمار در مقایسه با پارسال که ۲۶ هزار و ۸۵۷ نفر بود، نزدیک به ١٠ درصد افزایش داشته است.

وی اظهار کرد: توسعه زیرساخت­‌های ورزشی و ارتقای سطح آگاهی عموم نسبت به اهمیت ورزش به ویژه در بخش بانوان سبب افزایش تعداد ورزشکاران شده و این مهم لزوم توجه بیشتر به ورزش بانوان را می ­رساند.

وی ادامه داد: طبق آمار ورزشکاران سازمان یافته استان، در سالجاری رشته آمادگی جسمانی با افزایش ۲۹۴۱ نفری در بخش بانوان بیشترین تأثیرگذاری را در رشد آمار بانوان ورزشکار داشته است.

رئیس هیات پزشکی ورزشی کرمانشاه تصریح کرد: بانوان ورزشکار کرمانشاهی بیشتر در رشته­‌های والیبال، کاراته، آمادگی جسمانی، ژیمناستیک و تکواندو فعالیت دارند.

وی با اشاره به افزایش ۴۶ درصدی آمار مجموع ورزشکاران سازمان یافته استان در سال گذشته، افزود: برای امسال هم افزایش ۸.۶ درصدی و رساندن تعداد ورزشکاران سازمان یافته استان به ۱۰۰ هزار نفر را هدف گذاری کرده ایم.

قادری افزایش آمار ورزشکاران در رشته­‌های فوتبال، آمادگی جسمانی، تکواندو و کاراته را قابل تقدیر دانست و گفت: فوتبال تا چند روز آینده به آمار ۱۵ هزار نفر ورزشکار می­ رسد که در تاریخ ورزش استان بی نظیر است و نوعی رکورد شکنی محسوب می‌شود و نشانگر تمایل بیشتر مردم به این رشته ورزشی به ویژه در سنین پایه است.

وی تأکید کرد: امیدواریم سایر هیئت­‌های ورزشی نیز در فرصت باقیمانده تا پایان سال و با توجه به امکان دریافت کارت عضویت خدمات درمانی (بیمه ورزشی) ۳۶۵ روزه، برای جبران افت آمار و بازگشت به روند افزایشی اقدام کنند تا در نهایت شاهد توسعه ورزش استان در بین همه اقشار باشیم.

وی با قدردانی از همکاری مطلوب باشگاه­‌های ورزشی بخش خصوصی، اماکن تحت پوشش آموزش و پرورش، همراهی هیئت‌های ورزشی استانی و شهرستانی و ادارات ورزش و جوانان شهرستان‌ها عنوان کرد: ورزشکاران با عضویت در کمیته خدمات درمانی فدراسیون پزشکی ورزشی، امکان بهره مندی از امکانات مطلوب پزشکی ورزشی در کلینیک‌های تخصصی را خواهند داشت و عملاً دغدغه‌ای به لحاظ خدمات درمانی و هزینه‌های ناشی از حوادث ورزشی و سایر بخش‌ها همچون توانبخشی، مشاوره‌ای و آموزشی را نخواهند داشت .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.