تظاهرات مردمی در حمایت از فلسطین و یمن در نیویورک + فیلم

شهروندان آمریکایی در حمایت از مردم فلسطین و یمن تظاهراتی در مجاورت مقر سازمان ملل برگزار کردند.

صد‌ها نفر در نیویورک، آمریکا تظاهراتی را در حمایت از فلسطین و یمن برگزار کردند. تظاهرکنندگان برای مدت کوتاهی خیابان اول، در نزدیکی مقر سازمان ملل را بستند و سپس به سمت شمال حرکت کردند.

همچنین چند ده تن از فعالان ضد جنگ اواخر روز پنجشنبه در میدان تایمز شهر نیویورک و بیرون کاخ سفید در واشنگتن در اعتراض به حملات آمریکا و انگلیس به اهداف نظامی انصارالله یمن تجمع کردند و گفتند که این اقدام تهدیدی برای گسترش جنگ در غزه است.

به گزارش رویترز، آمریکا و انگلیس این حملات را از هوا و دریا در پاسخ به حملات انصارالله به کشتی‌های تحت مالکیت رژیم صهیونیستی در دریای سرخ آغاز کردند. جنبش انصار الله می‌گوید حملات به کشتی‌های اسرائیلی در حمایت از فلسطینی‌های تحت محاصره اسرائیل در غزه است.

از سوی دیگر بیش از ۱۰۰ روز از حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوارد غزه می‌گذرد و انصارالله یمن اعلام کرده تا زمانی که جنگ در غزه پایان نیابد این حملات ادامه خواهد داشت.

واشنگتن و لندن از سحرگاه دیروز جمعه حملات نظامی خود را به مواضع انصارالله یمن آغاز کردند.

دیروز رویداد‌های یمن در صدر فهرست اخبار بین المللی قرار گرفت و مایکل معلوف افسر و تحلیلگر سابق وزارت دفاع آمریکا اظهار داشت که پس از حمله به یمن، ممکن است اوضاع از کنترل خارج شود و جنگ می‌تواند گسترش یابد.

در همین حال، واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد، اعلام کرد که روسیه از جامعه جهانی می‌خواهد که حمله آمریکا و متحدانش به یمن را بدون دستور سازمان ملل محکوم کند.

در نوار غزه، وزارت بهداشت دیروز جمعه اعلام کرد که شمار شهدا و مجروحان این نوار در نتیجه بمباران مداوم رژیم صهیونیستی از ۷ اکتبر سال گذشته به ۲۳۷۰۸ شهید و ۶۰۰۰۵ مجروح رسیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار