معاون عمرانی استاندار بوشهر:

پرداخت عوارض آلایندگی مطالبه جدی مردم استان بوشهر است

معاون عمرانی استاندار بوشهر گفت: پرداخت عوارض آلایندگی مطالبه جدی مردم این استان است که باید مورد توجه مسئولان مربوطه قرار گیرد.

محمدهادی رستمیان روز شنبه در نشست بررسی مسایل زیست محیطی جنوب استان بوشهر اظهار داشت: باتوجه به میزبانی استان بوشهر از صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، الزام‌هایی باید برای حفظ آب، خاک، محیط زیست و پوشش گیاهی حوزه‌های فعالیت این صنایع لحاظ شود.

وی افزود: سازمان حفاظت محیط زیست باید در مورد کارکرد صنایع مستقر در پارس جنوبی به تعریف دقیقی برسد تا از فلرسوزی‌های غیرنرمال جلوگیری شود.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر تصریح کرد: در همین راستا با تعریف ساز و کارهایی، شرکت‌های متخلف در حوزه فلرسوزی معرفی شده و درفهرست صنایع آلاینده قرار گیرند.

رستمیان ادامه داد: با توجه به وجود پسماند‌های زیاد صنعتی در منطقه که آب و خاک را متاثر کرده سازمان‌های حفاظت محیط زیست و منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس باید آزمایشگاه جامع محیط زیست را در شهرستان‌های میزبان این صنایع دایر کنند تا اقدام‌های پیشگیرانه و بازدارنده اجرایی شود.

وی یادآور شد: دریافت عوارض آلایندگی مطالبات جدی و دیرینه مردم استان بوشهر از بدو استقرار صنعت نفت، گاز و پتروشیمی در این استان بوده که چندین سال است این عوارض پرداخت نشده است.

رستمیان ادامه داد: برای جلوگیری از آلودگی منابع آب و خاک رعایت استاندارد‌های زیست محیطی توسط صنایع ضروری است.

رستمیان گفت: همچنین سازمان حفاظت محیط زیست باید نسبت به تاثیرپذیری برخی شهرستان‌های استان بوشهر از صنایع آلاینده استان‌های همجوار ورود و میزان و حدود آن را مشخص کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.