سیستان و بلوچستان در مسیر خودکفایی و صادرات مرغ

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: هم اکنون ۳۱۴ واحد ۲۰ هزارقطعه‌ای مرغ گوشتی با سرمایه‌گذاری بیش ۲۶ هزار میلیارد ریال بخش خصوصی در حال ساخت است.

سید محمدرضا سید حسینی گفت: هم اکنون ۴۰۰ واحد مرغداری ۲۰ هزارقطعه‌ای فعال، با ظرفیت ۸ میلیون قطعه در هر دوره در این استان مشغول تولید هستند و از ابتدای سال تا کنون بیش از ۱۷ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در استان انجام شده که باهمت دولت سیزدهم هشت واحد مرغداری غیرفعال با ظرفیت ۲۷۰ هزار قطعه مجدد راه‌اندازی شده است.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی تصریح کرد: در راستای نهضت توسعه واحدهای مرغداری استان، از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون بیش از هزار و ۱۰۰ مجوز ساخت واحدهای مرغداری جدید در استان صادر شده است.
 
وی ادامه داد: حدود ۶ میلیون قطعه در هر دوره با موافقت اصل‌هایی که صورت‌گرفته به ظرفیت جوجه‌ریزی استان افزوده می‌شود که به‌این‌ترتیب به خودکفایی مرغ در استان خواهیم رسید و علاوه بر تأمین مرغ موردنیاز هم استانی‌ها به استان‌های هم‌جوار و کشورهای همسایه نیز صادرات خواهیم داشت.
 
سید حسینی اظهار کرد: در ابتدای دولت سیزدهم، استان دارای ۲ واحد پرورش مرغ تخم‌گذار با توان تولید ۵ هزار تن تخم‌مرغ در سال بوده است که به‌منظور افزایش ضریب خودکفایی استان به تولید تخم‌مرغ با احداث سه واحد جدید در حال حاضر این رقم به پنج واحد پرورش مرغ تخم‌گذار با ظرفیت ۶۴۰ هزار قطعه و توان تولید ۱۱ هزار و ۵۲۰ تن تخم‌مرغ در سال ارتقا یافته است و حداکثر ۲۱ درصد نیاز استان را به تخم‌مرغ تأمین می‌کند.
 
وی گفت: باتوجه‌به این که قبل از دولت سیزدهم فقط ۳۰ درصد نیاز استان تولید می‌شد، این رقم در حال حاضر به حدود ۸۰ درصد ارتقا یافته است.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر ۷۳ واحد مرغداری ۲۰ هزار قطعه، با ظرفیت یک میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه در استان به بهره برادری رسیده است.
 
سید حسینی اظهار کرد: امیدواریم باتوجه‌به ساخت واحدهای جدید پرورش صنعتی مرغ گوشتی تا پایان امسال ضریب خوداتکایی استان در تولید گوشت مرغ به رشد قابل‌توجهی برسد.

برچسب ها: مرغداری ، کشاورزان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.