ایل زوله و خالوندی ذینفعان مرتع منطقه بان میل

مدیرکل امنیتی، انتظامی استانداری کرمانشاه گفت : عشایر ایل زوله و خالوندی کرمانشاه طبق رأی کمیسیون بند ۴۹ سازمان مراتع و جنگل‌ها و طبق تأکید وزارت کشور در خصوص مرتع منطقه «بان میل» دارای حقوق عرفی و قانونی هستند.

محمد پورهاشمی مدیرکل امنیتی، انتظامی استانداری کرمانشاه گفت : با توجه به اینکه عشایر ایل زوله و خالوندی کرمانشاه دارای حقوق عرفی و قانونی هستند، در این جلسه به‌عنوان ذینفعان و بهره‌برداران مرتع منطقه «بان میل» شناخته شدند.

وی افزود: روز گذشته جلسه‌ای به ریاست دکتر میراحمدی، معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور و با حضور معاونین سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری‌های کرمانشاه و ایلام برگزار و موضوع اختلاف عشایر ۲ استان درباره مرتع هم‌مرز بررسی شد.

مدیرکل امنیتی، انتظامی استانداری کرمانشاه تصریح کرد: در این جلسه تأکید شد که مطابق قانون، ذینفعان و بهره‌بردارانی که دارای حقوق عرفی، کارت چرای دام و رأی کمیسیون بند ۴۹ سازمان مراتع و جنگل‌ها هستند، حق استفاده از مرتع منطقه «بان میل» رادارند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه عشایر ایل زوله و خالوندی کرمانشاه دارای حقوق عرفی و قانونی هستند، در این جلسه به‌عنوان ذینفعان و بهره‌برداران مرتع منطقه «بان میل» شناخته شدند.

پورهاشمی خاطرنشان کرد: همچنین مقرر شد که استانداری ایلام اسامی آن دسته از عشایر این استان را که مدعی داشتن کارت چرای دام و حق عرفی در محل هستند، بررسی و در صورت صحت به وزارت کشور ارسال کند تا ادعای آنان بررسی شود.

مرتع موصوف به بان میل در حوزه استحفاظی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گیلانغرب واقع‌شده است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.