شهرکرد میزبان دومین همایش ملی پارک‌ها و مناطق تحت حفاظت است

منطقه حفاظت شده تنگ صیاد چهارمحال و بختیاری به عنوان میزبان دومین همایش ملی پارک‌های ملی و مناطق تحت حفاظت کشور انتخاب شد.

دبیر علمی دومین همایش ملی پارک‌های ملی و مناطق تحت حفاظت کشور در چهارمحال و بختیاری گفت: این همایش ملی با همکاری دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، دانشگاه تربیت مدرس تهران، دانشگاه حکیم سبزواری، دانشگاه شهرکرد و اداره کل حفاظت محیط زیست از ۲ تا چهارم خرداد سال ۱۴۰۳ در دانشگاه شهرکرد برگزار می‌شود.

علی جعفری افزود: بررسی مسائل و مشکلات مدیریتی و اجرایی پارک‌های ملی و مناطق تحت حفاظت، ارزیابی دستاورد‌های اجرایی، تبیین نقش و اهمیت پارک‌های ملی و مناطق تحت حفاظت در حفاظت از تنوع زیستی، منابع آب و خاک کشور از جمله هدف‌های این همایش است.

وی اضافه کرد: انتقال تجربیات و دستاورد‌های مدیریتی، علمی و پژوهشی به مدیران و مسوولان پارک‌های ملی و مناطق تحت حفاظت و متخصصان و پژوهش‌گران دانشگاهی از دیگر هدف‌های این همایش ملی است.


بیشتر بخوانید


جعفری یادآور شد: در این همایش ملی دستاورد‌های علمی و پژوهشی متخصصان مجموعه پارک‌ها و مناطق حفاظت شده و نقش این مناطق در حفظ گونه‌های جانوری، گیاهی و منابع آب و خاک در قالب ارائه مقاله و پنل‌های تخصصی ارائه و با حضور مدیران و دست اندرکاران حفاظت و احیای این مناطق و متخصصان دانشگاهی مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد.

دبیر علمی دومین همایش ملی پارک‌های ملی و مناطق تحت حفاظت کشور در چهارمحال و بختیاری حفاظت موثر از تنوع زیستی در مناطق تحت حفاظت، ارزیابی مخاطرات طبیعی و انسانی مناطق تحت حفاظت، خدمات اکوسیستمی در مناطق تحت حفاظت، مدیریت و حکمرانی مناطق تحت حفاظت، حفاظت مشارکتی در مناطق تحت حفاظت، گردشگری پایدار در مناطق تحت حفاظت و فناوری‌های نوین برای نظارت و مدیریت مناطق تحت حفاظت را از جمله محور‌های این همایش عنوان کرد.

وی اضافه کرد: متقاضیان از ۲۰ دی‌ماه سال ۱۴۰۲ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ فرصت دارند مقاله‌های خود را به دبیرخانه دومین همایش ملی پارک‌های ملی و مناطق تحت حفاظت کشور ارسال کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار