ممنوعیت عرضه و خرید هر نوع دارو خارج از شبکه رسمی توزیع

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک خطاب به داروخانه‌ها گفت: از خرید و فروش هر گونه دارویی که خارج از شبکه رسمی توزیع می‌شوند خودداری کنند.

علیمرادیان گفت: با توجه به خطراتی که مصرف دارو‌های خارجی که به صورت غیر مجاز و بدون هیچ نوع نظارتی به کشور وارد می‌شود، می‌تواند برای بیماران به همراه داشته باشد، به تمامی داروخانه‌ها به عنوان تنها مکان قانونی عرضه دارو هشدار داده می‌شود تا از خرید و فروش هر نوع دارو خارج از شبکه رسمی توزیع اجتناب کنند.

او افزود: طبق ماده ۱۷ قانون تعزیرات حکومتی امور بهداشتی و درمانی و نیز تبصره دو از ماده سه قانون مربوط به مقررات امور پزشکی و دارویی خرید و فروش دارو‌های خارجی بدون مجوز ورود، جرم محسوب می‌شود.

 معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: بنابراین در صورت مشاهده وقوع چنین تخلفی، بازرسان معاونت غذا و دارو نسبت به تعطیلی محل داروخانه‌ها اقدام خواهند کرد.

علیمرادیان بر ممنوعیت تبادل دارو خارج از داروخانه هشدار داد و گفت: محموله‌های دارویی و مکمل لازم است قبل از ارسال، مجوز لازم در خصوص مراسلات سلامت محور از معاونت‌های غذا و دارو اخذ شود و همچنین هر دارویی که به اداره پست می‌رود، نیازمند مجوز‌های لازم و قانونی است.

برچسب ها: داروخانه ، دارو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.