ارائه بیش از ۱۶ میلیون نفرساعت آموزش مهارتی در خوزستان

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان از ارائه بیش از ۱۶ میلیون نفر ساعت آموزش در مراکز دولتی و آزاد در استان در ۹ ماهه امسال خبر داد. 

شهرام ملایی هزاروندی گفت: در ۹ ماهه گذشته برای ۱۹ گروه هدف در بخش دولتی و خصوصی، از جمله آسیب‌دیدگان اجتماعی، افراد دارای معلولیت، پناهندگان و اتباع خارجی، دانش‌آموختگان دانشگاهی، دانش‌آموزان، زنان خانه‌دار، زنان سرپرست خانوار، زندانیان، مناطق روستایی و عشایری، مناطق محروم مرزی، سربازان وظیفه، کودکان کار، شاغلان بنگاه‌های اقتصادی، معتادان بهبود یافته، متقاضیان مهارت‌آموزی و... آموزش ارائه شده است. 

او می‌گوید: در ۹ ماهه امسال، در بخش دولتی ۶ میلیون و ۳۹۴ هزار و ۹۵۳ نفر ساعت آموزش داده شده که منجر به تحقق ۱۳۵ درصدی تعهدات شده است. تعهد سالانه در این بخش، ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار و ۴۹۴ نفرساعت بود که امسال در بخش دولتی آموزش‌ها فراتر از حد انتظار بود. 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان گفت: همچنین در بخش غیردولتی و آموزشگاه‌های آزاد، ۱۰ میلیون و ۱۳۹ هزار و ۸۹۶ نفر ساعت  آموزش ارائه شد. در این بخش نیز صددرصد تعهدات  محقق شده است. 

به گفته او در این بازه زمانی ۵۳۵ مورد صدور مجوز و تمدید پروانه آموزشگاه انجام شد. در بخش آزاد نیز ۱۷۸ رشته جدید به رشته‌های موجود در استان خوزستان افزوده شد. 

ملایی‌هزاروندی گفت: تاکنون براساس سامانه رصد اشتغال، ۳۶۵ نفر از مهارت‌آموختگان وارد بازار کار شده‌اند در حالی که تعهد اشتغال استان در این سال جاری، ۳۰۰ نفر بوده است. 

این مقام مسئول می گوید: در حال حاضر خوزستان دارای ۵۵ مرکز دولتی و ۱۳۵۳ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.