معدوم کردن بیش از نیم تن مواد غذایی و تعطیلی یک مغازه اغذیه فروشی در فارس

بیش از نیم تن مواد غذایی فاسد و لوازم آرایشی بهداشتی غیرمجاز در خرم بید معدوم و یک مغازه اغذیه فروشی در اقلید تعطیل شد.

محمدرضا میرشکاری مسئول واحد بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان خرم بید اظهار کرد: بیش از نیم تن مواد غذایی تاریخ گذشته و لوازم آرایشی بهداشتی غیرمجاز در شهرستان خرم بید کشف و معدوم شد.

او افزود: بازرسان بهداشت محیط این مرکز ضمن مراجعه به ۶۰۰ مرکز تهیه و توزیع و عرضه مواد خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی مورد بازرسی قرار گرفت و ضمن نظارت بر نحوه ارائه خدمات و میزان رعایت موازین و شیوه نامه‌های بهداشتی و بهداشت محیط کار در اماکن یاد شده، به تعدادی از این مراکز به علت رعایت نکردن مقررات بهداشتی در محیط کار اخطاریه صادر کردند.

میرشکاری با بیان این که اقلام تاریخ گذشته و فاسد جمع آوری شده از این مراکز بیش از ۵۰۰ کیلوگرم بوده است، افزود: این اقلام پس از سپری کردن مراحل قانونی با نظارت کارشناسان بهداشت محیط، معدوم سازی شده است.

تعطیلی یک مغازه اغذیه فروشی در اقلید

یک مغازه اغذیه فروشی به علت رعایت نکردن مقررات بهداشتی در شهرک عباس آباد روستای بکان شهرستان اقلید، تعطیل شد.

اکبر نوربخش رئیس مرکز بهداشت شهرستان و درمان شهرستان اقلید، اظهار کرد: به منظور اجرای قانون ماده ۱۳ مواد خوردنی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی و صدور اخطار رفع نواقص بهداشتی و بی توجهی متصدی، یک واحد اغذیه فروشی در روستای بکان از سوی کارشناسان بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان اقلید، تعطیل شد.

تعطیل شد

او افزود: این بازرسی‌ها به صورت مستمر در قالب تیم‌های بازرسی از سوی کارشناسان مرکز بهداشت انجام می‌شود.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان و درمان شهرستان اقلید، اضافه کرد: نظارت جدی بر اصناف با هدف حفظ سلامت مردم از موضوعات بسیار مهمی است که در دستور کار بازرسان این مرکز قرار دارد و با جدیت و مطابق با قوانین با هرگونه تخلف صنفی برخورد خواهد شد.

نوربخش از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی از سوی اماکن، اصناف، مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و مراکز گردشگری و اسکان گردشگران با شماره تلفن ۱۹۰ سامانه شکایات مردمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تماس بگیرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.