بلینکن: آمریکا متعهد به تشکیل کشور مستقل فلسطین است

وزیر خارجه آمریکا مدعی شد واشنگتن همچنان بر تشکیل کشور مستقل فلسطین متعهد است.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا طی بیش از ۳ ماهی که از زمان آغاز جنگ در غزه می‌گذرد، چهار بار به خاورمیانه سفر کرده است. هدف اصلی بلندپایه‌ترین دیپلمات ایالات متحده در سفر به منطقه، جلوگیری از گسترش جبهه‌های نبرد است که می‌تواند خطرات زیادی برای اسرائیل داشته باشد و حتی پای واشنگتن را نیز به جنگی تازه در خاورمیانه باز کند.

به گزارش الجزیره، بلینکن در دیدار با محمد بن زاید، رئیس امارات متحده عربی در ابوظبی مدعی شد آمریکا به تشکیل کشور مستقل فلسطین متعهد است.

در این دیدار، دو طرف درباره تلاش‌ها برای جلوگیری از گسترش جنگ غزه به سایر مناطق خاورمیانه و ارسال کمک‌های بشردوستانه بیشتر به این باریکه به رایزنی پرداختند.

بلینکن در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) در این باره نوشت: من در این دیدار بر تعهد دائمی آمریکا بر تشکیل کشور مستقل فلسطین تاکید کردم.

وزیر خارجه آمریکا قرار است اواخر امروز (دوشنبه) وارد سرزمین‌های اشغالی شده و با مقامات صهیونیست پیرامون شرایط جنگ غزه به گفت‌وگو بپردازد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمودزاده
۰۷:۲۱ ۱۹ دی ۱۴۰۲
صبح بخیر جبهه سازشکار عرب را تضعیف کردید امروزه بفکر تشکیل دولت فلسطینی افتادید عرفاتی که به دو درصد راضی شده بود را مسموم کردید و امروزه تازه بفکرتان رسیده است که چه شده است با بلایی که در طوفان الاقصی بر سر اسراییل امد منتظر مهاجرت معکوس باشید
آخرین اخبار