مقام سابق صهیونیست: اسرائیل پیروز نخواهد شد

رئیس سابق آژانس امنیت داخلی رژیم صهیونیستی گفت: در کارزار جدید صهیونیست‌ها در غزه، این رژیم با تصویر پیروزی خارج نخواهد شد.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص مصاحبه‌ای را با آمی آیالون، یکی از روسای سابق آژانس امنیت داخلی رژیم صهیونیستی موسوم به شین بت منتشر کرد که در آن او اعلام کرد صهیونیست‌ها با پیروزی از غزه خارج نمی‌شوند.

براساس گزارش الجزیره، آیالون تایید کرد که اسرائیل با تصویر پیروزی از این جنگ بیرون نخواهد آمد، حتی اگر بتواند یحیی سنوار را ترور کند. رئیس سابق شین بت گفت: هرکس معتقد است که فلسطینی‌ها تسلیم خواهند شد،  آنان را نمی‌شناسند. 

آیالون خواستار آزادی تمامی اسرای صهیونیست در ازای آزادی اسرای فلسطینی از جمله مروان برغوثی شد که به ادعای آیالون او تنها فردی است که می‌تواند فلسطینیان را در مرحله پس از جنگ رهبری کند.

او به عنوان بخشی از معامله‌ای که شامل بازگشت همه اسرا می‌شود، گفت: ما باید مروان برغوثی را آزاد کنیم. این یک گام صحیح از دو جنبه است: اول، به این دلیل که بازگشت اسرای اسرائیلی نزدیک‌ترین تصویر به «تصویر پیروزی» در کارزار کنونی غزه است و دوم اینکه برغوثی تنها رهبر فلسطینی است که می‌تواند در مسیر راه حل مسالمت آمیز انتخاب شوند.

آیالون از اظهار نظر درباره پیشرفت نبرد‌ها در غزه و مرز شمالی خودداری کرد. او همچنین از صحبت در مورد حملات یمن و دریای سرخ، مناطقی که از زمان فرماندهی ناوگان سیزدهم و سپس فرمانده نیروی دریایی به خوبی می‌شناسد، خودداری کرد. وی با بیان اینکه آنچه مورد علاقه اوست صحبت از «استراتژی خروج» از جنگ یا چیزی است که «روز بعد از جنگ» نامیده شده است، تصریح کرد که برای مصاحبه باید روی این موضوع متمرکز شود.

رئیس سابق شین بت در این خصوص گفت: در این کارزار هیچ تصویری از پیروزی، شبیه به اهتزاز پرچم آمریکا در هیروشیما در جنگ جهانی دوم، و همچنین صحنه‌هایی مانند یوسی بن حنان (سرباز اسرائیلی) در حال تکان دادن اسلحه کلاشینکف در کانال سوئز در پایان جنگ شش روزه، و نه حتی صحنه‌هایی مانند تصویری از یاسر عرفات که پس از جنگ اول لبنان مجبور شد از بندر بیروت به سمت تونس حرکت کند، وجود نخواهد داشت. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار