۷۱۸ متخلف زیست محیطی در لرستان دستگیر شدند

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست لرستان گفت: ۷۱۸ متخلف زیست محیطی امسال در استان دستگیر شدند و در این راستا ۶۸۶ پرونده تخلفاتی تشکیل شده است.

حسین زرین کیا بیان کرد: از مجموع ۶۸۶ پرونده تخلف زیست محیطی تشکیل شده در استان تاکنون ۱۶۳پرونده مختومه شده است و مابقی نیز در حال رسیدگی هستند.

وی اظهار داشت: میزان ضرر و زیان وارده به محیط زیست استان در این پرونده ها۱۴ میلیارد و ۴۳۰ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال می باشد که تاکنون از این میزان ۲ میلیارد و ۹۷۰ میلیون و ۸۰۰ هزار ریال وصول شده است.

وی با اشاره به برخی تخلفات ثبت شده در استان ادامه داد: ۷۴ مورد در حوزه آبزیان، ۱۱مورد پرندگان، ۳۹ مورد صید غیرمجاز پستانداران، ۵۵ مورد زنده گیری پرندگان و ۶ مورد نگهداری، خرید و فروش و تاکسیدرمی حیات وحش گزارش شده است.

زرین کیا با بیان اینکه تاکنون یک هزار و ۳۶۶ قطعه ادوات شکار و صید از جمله تور ماهیگیری، قلاب، لنسر، فشنگ ساچمه زنی، تیوپ، چرخ و چوب ماهیگیری، خشاب، چهارپاره و قطار در استان کشف و ضبط شده است عنوان کرد: همچنین۱۲ قبضه سلاح غیرمجاز، ۱۰۶قبضه سلاح مجاز و ۱۰ قبضه سلاح جنگی از متخلفان زیست محیطی کشف و ضبط شد.

وی با بیان اینکه ۱۵۰ مورد شروع به شکار و صید در استان شناسایی و توسط یگان حفاظت پیشگیری شده است افزود: همچنین سه مورد تخلف در فضای مجازی استان نیز رصد و کشف شده است.

منبع : ایرنا 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.