رهبر انقلاب خطاب به متصدیان کارهای مرتبط با جوانان و نوجوانان:

راههای آموختن و کیفیت بخشی به نماز را برای نسل نو هموار کنید

پیام رهبر انقلاب به سی‌امین اجلاس سراسری نماز منتشر شد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی به سی‌امین اجلاس سراسری نماز، ترویج نماز در میان نسل جوان و نوجوان را کلید گسترش این نعمت الهی و جایگزین شدن آن در جایگاه شایسته‌ی آن دانستند و از متصدیان کار‌های مرتبط با جوانان و نوجوانان خواستند تا خود را مخاطب «اقیموا الصلاة» بدانند و به معنای واقعی، نماز را اقامه کنند.

متن پیام رهبر انقلاب به این شرح است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

والحمدلله رب العالمین و صلّی الله علی محمد و آله الطاهرین سیما بقیة الله فی العالمین ارواحنا فداه.

خدای متعال را بر ادامه‌ی سُنّت مبارک و نیکوی بزرگداشت نماز سپاس میگویم و از جناب حجةالاسلام قرائتی عالم مجاهد و روشن‌بین که پایه‌گذار این حرکت پر برکتند صمیمانه تشکر میکنم.

نماز را نمیتوان در شمار نیاز‌های جاریِ فرد و جامعه‌ی مسلمان دانست. این فریضه‌ی بزرگ بسی فراتر از این نیاز‌ها نقش می‌آفریند. آن را باید همچون روح برای اندام‌های بدن انسان یا همچون هوا در مقایسه با دیگر نیاز‌های مادّی انسان دانست. اینکه قبول همه‌ی عبادت‌ها و خدمت‌های خدائی به قبول نماز وابسته شده، و اینکه امر به نماز و ایستادگی بر آن از پیامبر مطالبه شده، و اینکه نماز نخستین الزام در حاکمیت صالحان دانسته شده، و اینکه اقامه‌ی آن و تاکید بر آن بیش از هر واجب دیگر در قرآن تکرار شده، همه دلیل بر جایگاه بی‌مثال این فریضه‌ی الهی است.

ترویج نماز در میان نسل جوان و نوجوان، کلید گسترش این نعمت الهی و جایگزین شدن آن در جایگاه شایسته‌ی آن است. متصدیان کار‌های مرتبط با جوانان و نوجوانان، از خانواده، تا مدرسه، و تا دانشگاه، و تا محیط‌های ورزشی، و تا عالمان دینی در مدارس و دانشگاهها، و تا مجموعه‌های بسیجی در مساجد، و تا همه‌ی واحد‌های بسیج، و تا مجموعه‌های جهاد سازندگی و گروه‌های جهادی و نظائر اینها، باید خود را مخاطب: اقیموا الصلاة بدانند؛ راه‌های آموختن و گزاردن نماز و کیفیت بخشیدن به آن را برای نسل نو هموار کنند. به نماز، به مسجد، به حضور قلب، به توجه به معانی نماز، به دانستن احکام نماز، جاذبه ببخشند، و به معنای واقعی، نماز را اقامه کنند.

از خداوند متعال توفیقات همگان را خواستارم.

سیّدعلی خامنه‌ای

برچسب ها: رهبر انقلاب ، نماز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سید
۱۸:۵۸ ۲۱ دی ۱۴۰۲
هم زمانی که معلم بودم و هم زمانی که معاون پرورشی بودم
در حیاط ،بدون بلندگو اذان می گفتم.
گاهی هم که به دشت وصحرا می رفتم وپیک نیک اونجا بودیم،
باز اذان را به صورت سنتی که خودم از نسلهای قدیم دیده بودم را می گفتم ونماز را هم می خواندیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۱ ۱۶ دی ۱۴۰۲
بهترین قدم در این راه اینه که ساعت شروع و پایان مدارس رو با اذان ظهر تنظیم کنید ،من به عنوان یک کاسب موقع اذان ظهر که میشه و میرم برای نماز خیلی از مشتریان انتقاد میکنند موقع اذان چرا مغازه بستی و رفتی و بعد که میگم رفتم نماز میگن راه انداختن کار ملت واجب تره ، خب این مشکل از قانون یا مدیریت ماست که موقع اذان ظهر بخش عظیمی از مردم جامعه مانند تاکسی های سرویس مدارس ،والدین دانش آموزان ،دانش آموزان ،معلمین و مدیران مدرسه و... میلیون ها نفر دیگر در ارتباط با این قضیه درگیر هستن و باعث به تاخیر افتادن نماز می شود و مجبور میشن بین یکی از این دو تا یکی رو انتخاب کنن ،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۴ ۱۶ دی ۱۴۰۲
من‌ در دوران مربی گری پنج بسته ی جایزه با خودم سر نماز جماعت می بردم و به قید قرعه به پنج نفر که در نماز بودند، می دا م. یک روز دانش آموزی به من گفت که آقا برای من جایزه در آمده ؛ ولی چون در نماز نبوده ام ، به من تعلق نگرفت. گفتم :آقا جایزه ی اصلی نماز گزاران در قیامت هست. باید نماز بخوانیم تا از آن جایزه محروم‌نشویم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۳ ۱۶ دی ۱۴۰۲
جوانان دهه هفتاد هنوز ازدواج نکردنند .بیکارند خانه ندارن پول ندارن خانه اجاره کنند ‌امید و آرزوهای چند نسل از جوانان ایران را پرپر و نابود کردید.
United States of America
ناشناس
۱۹:۴۴ ۱۶ دی ۱۴۰۲
نماز باید با خلوص نیت باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۴ ۱۶ دی ۱۴۰۲
با سلام.همانطوریکه آقای رئیسی رئیس جمهور بزرگوار گفتند.باید در هر ارگان واداره و یا دانشگاه که نماز جماعت برگزار میشه اولین افراد نماز جماعت ،خود رئیسان و مدیران آن اداره باشد تا برای دیگران هم الگو باشند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۴ ۱۶ دی ۱۴۰۲
در مدارس نماز جماعتت برگزار کنن تا نسل جدید اگاه تر شوند
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۱۶:۰۷ ۱۶ دی ۱۴۰۲
مثلا زمان ما که چی تو مدرسه چی تو پادگان به زور حضور و غیاب و شیلنگ و شلاق می کشوندنمون نمازخانه الان همه نماز خوان شدن
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۱۵:۴۲ ۱۶ دی ۱۴۰۲
باید راه این شهیدان را ادامه دهیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۳ ۱۶ دی ۱۴۰۲
باید در مدرسه ها نماز جماعت باشد و احکام را بیشتر برای نسل جوان آموزش بدهند
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۱۵:۵۱ ۱۶ دی ۱۴۰۲
حجابو نماز خواندن در مدارس بیشتر آموزش داده شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۳ ۱۶ دی ۱۴۰۲
سلام آقا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۰ ۱۶ دی ۱۴۰۲
سلام علیکم
آخرین اخبار