جمعیت دام سبک به ۶۲ میلیون رأس رسید

مدیرعامل اتحادیه دام سبک گفت: بنابر اعلام مرکز آمار جمعیت دام سبک در آذرماه به ۶۲ میلیون رأس رسیده است.

افشین صدردادرس گفت: طی ۱۰ روز اخیر مولفه های تولید دام زنده سبک تغییر نکرده است، بنابراین به نظر می‌رسد نوسانات قیمت گوشت زمینه سازی برای توجیه واردات بی رویه است.

به گفته او، بنابر اعلام مرکز آمار تعداد دام سبک موجود در دامداری‌های کشور در آذر ماه امسال ٦٢ میلیون رأس برآورد شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود یک درصد کاهش یافته است. همچنین تعداد دام سبک کشور در این ماه شامل ۴۶.۴ میلیون رأس گوسفند و بره و ۱۵‌‌.۶میلیون رأس بز و بزغاله بوده است.

صدردادرس ادامه داد: تعداد دام سبک پروار شده در پاییز امسال ۵.۲ میلیون رأس بود که نسبت به پاییز گذشته ٩ درصد کاهش یافته است. تعداد گوسفند و بره و بز و بزغاله پروار شده در این فصل به ترتیب ٣.٦ و ١.٦ میلیون رأس گزارش شده است.

مدیرعامل اتحادیه دام سبک افزود: با این حجم واردات، دام های پروار فروش با عرضه مشکل دارد و مسئله دوم این است که زایش های پاییز نمی تواند وضعیت مشکل گله ها را حل کند.

او با بیان اینکه واردات گوشت در ماه های اخیر به طور کلی بر بازار اثر نگذاشته است، گفت: واردات گوشت در ماه های اخیر نتوانست در کل کشور بازار را متعادل کند، از این رو مسئولان به جای واردات بی رویه باید زیرساخت های تولید را توسعه دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار