رئیس کل دادگستری کرمان اعلام کرد:

زنان و کودکان بی دفاع در صدر تعداد شهدای حادثه تروریستی کرمان

حجت‌الاسلام حمیدی گفت: ۵۹ درصد شهدای تروریستی کرمان زن و دختر بودند و بیش از ۳۳درصد آن ها زیر ۱۸سال سن داشتند.

حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی رئیس کل دادگستری استان کرمان در تشریح آخرین آمار شهدای حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان گفت: تا عصر جمعه ۱۵دی ماه پیکر ۸۹ شهید در پزشکی قانونی استان کرمان شناسایی و گواهی دفن این شهدا صادر شده است.

وی سکوت مجامع به ظاهر حقوق بشری بین المللی در قبال این حادثه تروریستی را تاسف بار و غیر قابل قبول خواند و اظهار داشت: ۳۳.۷درصد شهدای حادثه تروریستی کرمان زیر ۱۸سال سن داشتند که نشان دهنده خباثت و عناد دشمنان ملت ایران دربه خاک و خون کشیدن زنان، نوزادان، کودکان و نوجوانان بی دفاع است و سکوت مدعیان دفاع از حقوق کودکان و نوجوانان عملا تشویق این جنایتکاران به حساب می‌آید.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان افزود: در این عملیات تروریستی تعداد ۵۳ زن و دختر به شهادت رسیده اند که ۵۹.۶درصد شهدا را شامل می‌شوند.

رئیس شورای قضایی استان کرمان تصریح کرد: ۸۵.۳ درصد شهدا ایرانی و بیش از ۱۴درصد شهدا شامل ۶ مرد و ۷ خانم از اتباع کشور مسلمان افغانستان می‌باشند.

وی به تلاش‌های دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برای ایجاد تفرقه بین برادران اهل تسنن و تشیع اشاره کرد و افزود: وجود۱۳ شهید افغانستانی دربین زائرین قبر مطهرحاج قاسم سلیمانی و در هم آمیخته شدن خون شهدای شیعه و سنی، نشان‌دهنده موفقیت شهید قدس «حاج قاسم سلیمانی» در متحدکردن ملت‌های منطقه درمقابله با سیاست‌های استکباری دولت‌های ظالم و مستکبر دنیاست.

قاضی القضات استان کرمان تاکید کرد: حدود ۶۰ درصد شهدای این حادثه دلخراش زنان و دختران هستند که سکوت مجامع بین المللی به ظاهر مدافع حقوق زنان را به چالش می‌کشد و هم آن‌هایی که در برابر فوت یک خانم در کشور اسلامی ایران بوق‌های مسموم آن‌ها گوش دنیا را کر می کند، اما در مقابل این جنایت لال شده اند.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان بیان کرد:۱۲نفر از شهدا زیر ۱۰سال سن داشتند که ۱۳.۴درصد از شهدا را شامل می‌شوند.

حجت‌الاسلام حمیدی اضافه کرد:۲۳شهید در فاصله سنی ۱۰تا ۲۰سال قرار دارند که ۲۶درصد شهدا را شامل می‌شوند.

وی گفت: یازده نفر از شهدا در بازه سنی ۲۰ تا۳۰ سال و همچنین ۱۵نفر از شهدا در بازه سنی ۳۰تا ۴۰سال قرار داشتند.

رئیس شورای قضایی استان کرمان با بیان اینکه مسن‌ترین شهید این حادثه تروریستی ۶۸سال سن و کوچک‌ترین شهید طبق اعلام پزشکی قانونی یک سال سن داشته است، افزود: تعداد ۲۰شهید در بازه سنی ۴۰تا ۵۰سال قرار داشتند که که ۲۲.۴درصد شهدا را شامل می‌شود.

وی عنوان داشت: ۸ نفر از شهدا در بازه سنی ۵۰ تا ۶۰ سال و همچنین ۴شهید در فاصله سنی ۶۰تا ۷۰سال قرار داشته اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار