صفر تا صد گرفتن گواهینامه موتورسیکلت در یک روز

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ با تشریح چگونگی دریافت یک روزه گواهینامه موتورسیکلت گفت: راکبان برای این امر حتما باید بالای ۱۸ سال سن داشته باشند.

سرهنگ فیروز کشیر گفت: نخستین شرط برای گرفتن گواهینامه یک روزه موتورسیکلت این است که فرد بالای ۱۸ سال داشته باشد و شرط بعدی موتور سیکلت به نامش باشد.

وی ادامه داد: همچنین راکب باید به آیین نامه رانندگی تسلط کامل و توانایی راندن موتورسیکلت به صورت عملی هم داشته باشد.

سرهنگ کشیر اضافه کرد: بسیاری از موتورسواران در شهر تهران برغم نداشتن گواهینامه در شهر تردد دارند و البته مهارت لازم را برای کنترل این وسیله نقلیه را دارند.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: موتورسواران در بسیاری از تصادفات شهر تهران دخیل هستند و به دلیل نداشتن گواهینامه که قانون است، دچار مشکلات قانونی می‌شوند.

به گفته سرهنگ کشیر، این موضوع موجب شد تا طرح صدور گواهینامه آسان موتورسیکلت در یک روز را اجرا کنیم.

این مقام راهور تهران ادامه داد: متقاضیان پس از آن باید به وبسایت iranianmotorco.ir مراجعه کرده و در سامانه ثبت‌نام کند تا زمان و محل مراجعه آن‌ها مشخص شود.

وی افزود: هزینه صدور گواهینامه آسان شامل هزینه‌های معاینه چشم و پیست برگزاری آزمون است.

سرهنگ کشیر یادآور شد: طبق قانون آموزش عملی اجباری است اگر افراد در تست اولیه قبول نشوند می‌توانند در دوره آموزش عملی شرکت کنند.

منبع : ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عموسعید
۱۹:۴۷ ۱۷ دی ۱۴۰۲
جان هرکسی رو میپرسیید این موتور سواری خانم را از کف اسفالت جمع کنید مخصوصا درشهرهای گیلان
Iran (Islamic Republic of)
عليرضا
۱۹:۱۷ ۱۶ دی ۱۴۰۲
توروخدا اين موتور سوارهاي خانم رو از سطح شهر جمع كنيد گند زدن تو خيابونا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۲ ۱۶ دی ۱۴۰۲
درست من الان خیلی راحت اشم نوشتم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۸ ۱۶ دی ۱۴۰۲
یکی از از شرطهای ثبت نام این بود که سند موتور به نام باشه بعد گواهینامه ش ثبت نام کنیم ؟؟؟؟
نمیسه بدون موتور داشتن ثبت نام کرد؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۳:۳۹ ۱۵ دی ۱۴۰۲
اینکه میگن ی روزه دروغه من الان ی هفته سایت باز نمیشه ک وقت آزمون بگیرم همش پره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۳ ۱۵ دی ۱۴۰۲
دوستان واقعا شرایط عالی استثنای درنوع خودش بینظیر من رفتم کاملآ یک روزه است و حدود یک هفته تا ده روز به دست تون میرسه بهتون پیشنهاد میکنم حتما شرکت کنید
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۴:۵۴ ۱۵ دی ۱۴۰۲
به هیچ عنوان یکروزه نیست.از زمان ثبت نام تا روز آزمون حداقل ۱۰ روز طول میکشه.تازه اونم اگر تو صف نوبت گرفتن واسه آزمون گیر نکنی.من خودم تقریبا ۳ هفته طول کشید تا نوبت واسه آزمون بگیرم.اونایی که با من آزمون دادن ،بعضی هاشون میگفتند که بعد از یک ماه و نیم موفق شدند تا نوبت واسه آزمون بگیرند.به نظرم آموزشگاه بهتره.تو بدترین حالت سر۲هفته کار جمع میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۷ ۱۵ دی ۱۴۰۲
نمیدونم اینها اسمش خدمات هست یا چاپیدن مردم ؟
این همه پول برا چی؟؟ مگه یه نفر آزمون گیرنده و معاینه الکی چشم هر روز چند تومن حقوق میگیرن؟؟ بینایی سنجی با کلی امکانات و دستگاه و سنجش دقیق و مشخص کردن دقیق شماره چشم بدون بیمه ۸۰-۹۰ تومن میشه ، شما برا یه چپ راست مردمو سرکیسه میکنین؟؟
Iran (Islamic Republic of)
زارع
۱۲:۱۹ ۱۵ دی ۱۴۰۲
آخر این چه قانونی ست که برای گرفتن گواهینامه باید موتور به نامش باشد ،این قانون باعث می شه بیشتر موتورسواران به علت اینکه موتور به اسم شان نیست نتوانند گواهینامه بگیرند وتبعات آن را دیگرانی که ابا ین موتورهای فاقدگواهینامه تصادف میکنند باید متحمل شوند چون یا بیمه ندارند ویا اینکه چون گواهینامه ندارند بیمه قبول نمیکند و معمولا هم موتور سواران توانایی پرداخت خسارت را ندارند
Iran (Islamic Republic of)
هادی قلی زاده
۱۱:۳۹ ۱۵ دی ۱۴۰۲
گواهینامه موتور ثبت نام کردیم بیشتر از یکماه است نوبت فرمان نیست نوبت نمیدن سرگردان شدیم این کجاش یکروزه است ثبت نام انجام دادم مشکلی نداره مشکل ما فقط نوبت اینترنتی برای فرمان هست لطفا به این موضوع با جدیت پیگیری کنین با سپاس .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۵ ۱۵ دی ۱۴۰۲
سبقت از راست؛ لایی کشیدن، رانندگی در حاشیه جدول و خیلی از بی نظمی های دیگه در جاده با گواهینامه قابل حل نیست، به شعور بر می گرده؛ که این شعور رو مردم از یه ادم بزرگ مملکت یاد میگیرن
Iran (Islamic Republic of)
یار خدا
۱۰:۳۰ ۱۵ دی ۱۴۰۲
در شهر ما خیلی از جوانها دوست دارن گواهینامه موتور داشته باشند ولی راهنمایی رانندگی مجوز برگزاری آزمون ندارد لطفا پیگیری کنید استان خوزستان شهرستان هندیجان باید جهت گرفتن گواهینامه به شهرستانهای مجاور بروند /.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۷ ۱۵ دی ۱۴۰۲
خیابان ها پر شده از افراد موتورسیکلت سوار زیر ۱۸ سال ماشالله اينقدر خانواده ها وضعیت درآمدشون خوبه که به راحتی فرزند کم سن و سالشون رو تشویق به مرگ می‌کنند
آخرین اخبار