واکنش مصر به ادعا‌های اسرائیل درباره قاچاق سلاح از این کشور به غزه

مصر گزارش‌های اسرائیلی درباره قاچاق سلاح از این کشور به غزه را «ادعا‌های خبیثانه» توصیف کرد.

یک منبع رسمی امنیتی مصر گزارش رسانه‌های اسرائیلی مبنی بر قاچاق اسلحه و کمک به نوار غزه از مرز مصر در شهر رفح را تکذیب کرد و آن‌ها را «ادعا‌های خبیثانه» توصیف کرد.

این منبع در گفتگو با خبرگزاری جهان عرب افزود: هدف از این گونه شایعات و ادعا‌ها توجیه حضور اسرائیل در محور فیلادلفیا در نوار مرزی مصر و غزه است.

این منبع تایید کرد که مقامات مصری مرز‌های خود را حفظ کرده و به طور کامل کنترل می‌کنند و از هرگونه عملیات قاچاق جلوگیری می‌کنند و ورود کمک‌های بشردوستانه و پزشکی بر اساس مکانیسم توافق شده با اسرائیل و آمریکا انجام می‌شود که ورود از طریق سرزمین رفح است. 

اظهارات بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مورد لزوم تحت کنترل بودن محور فیلادلفیا واکنش‌های گسترده‌ای را برانگیخت و کارشناسان مصری گفتند که این اقدام (در صورت تحقق) نقض معاهده صلح امضا شده بین دو طرف است. 

محور فیلادلفیا یا محور صلاح الدین از دریای مدیترانه در شمال تا گذرگاه کرم شالوم در جنوب در امتداد مرز مصر با نوار غزه که حدود ۱۴ کیلومتر است امتداد دارد.

معاهده صلحی که مصر در سال ۱۹۷۹ با اسرائیل امضا کرد و در رسانه‌ها به پیمان «کمپ دیوید» معروف شد، ایجاد یک منطقه حائل در امتداد مرز یا آنچه به عنوان محور فیلادلفیا شناخته می‌شد را تعیین کرد.

برچسب ها: رژیم صهیونیستی ، مصر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۵ ۱۵ دی ۱۴۰۲
با آغاز جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه و بمباران‌های بی وقفه مناطق مسکونی، آموزشی و درمانی این منطقه از سوی بمب افکن‌های رژیم تل آویو که تاکنون موجب شهادت بیش از ۲۲ هزار فلسطینی که اکثر آن‌ها کودک و زن هستند، شده هر یک از گروه‌های مقاومت اسلامی منطقه وظیفه‌ای را در حمایت از مردم مظلوم غزه به عهده گرفته است؛ در این بین گروه‌های عراقی با هدف قرار دادن بیش از ۱۰۰ باره پایگاه‌های آمریکایی در عراق و سوریه به آمریکایی‌ها تفهیم کرده‌اند که هزینه حمایت از رژیم صهیونیستی در کشتار مردم غزه بسیار بالا است.
آخرین اخبار