پرداخت ۶۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی به طرح‌های تولیدی استان اردبیل

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: امسال ۶۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی به طرح‌های تولیدی این استان پرداخت شده است.

داود شایقی گفت: برای اجرا و تکمیل طرح‌های تولیدی و اقتصادی استان ۹۰ هزار میلیارد ریال مصوب شده که از این میزان ۶۰ هزار میلیارد ریال پرداخت شده و ۳۰ هزار میلیارد ریال دیگر هم تا پایان سال پرداخت خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل با بیان اینکه دولت از واحدهای تولیدی و صنعتی استان برای رونق تولید و اشتغال حمایت می‌کند ، افزود: در سفر رئیس‌جمهور به استان ۶۰ هزار میلیارد ریال برای تکمیل طرح‌های عمرانی، اقتصادی و اولویت دار مصوب شده که از این میزان ۴۶ هزار میلیارد ریال اختصاص داده شده و ۱۴ هزار میلیارد ریال دیگر هم باقی مانده که مقرر است این منابع تا قبل از سفر دوم رئیس جمهور به استان اختصاص داده شود.

به گفته او، در ماه‌‎های آینده سفر دوم رئیس جمهور به استان انجام می‌شود و در این سفر هم مصوبات قابل توجهی در پیشبرد طرح‌های عمرانی و اقتصادی استان به تصویب خواهد رسید.

شایقی تکمیل پایاب سد خداآفرین ، بهره‌برداری از استخرهای معیشتی و راه‌های عشایری ، احداث بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی نجف‌زاده و توسعه بیمارستان ولیعصر مشگین‌شهر در کنار احداث ۲ هزار کلاس درس را جزو برنامه‌ها و اولویت‌های سفر دوم رئیس‌جمهور به استان اردبیل اعلام کرد.

او همچنین با اشاره به تامین منابع مورد نیاز از محل‌های مختلف برای اجرای طرح‌های راه‌سازی افزود: در سفر دوم رئیس‌جمهور به استان از محل منابع بانکی، فاینانس، ردیف‌های ملی و تهاتر نفت منابع مورد نیاز راه‌آهن ، بزرگراه‌ها ، طرح‌های آب و خاک و طرح‌های زیربنایی تامین خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل اقدامات اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل را در توسعه بزرگراه‌ها و احداث راه‌های اصلی یادآور شد و گفت: از شمال تا جنوب استان توسعه بزرگراه‌ها به میزان ۷۵ کیلومتر در هر سال با تامین منابع مالی هدف‌گذاری شده است.

شایقی با اشاره به کمبود منابع مالی برای اجرای طرح‌های آبرسانی استان اردبیل افزود: برای اجرا و تکمیل طرح‌های جامع آبرسانی ۶۰ هزار میلیارد ریال منابع نیاز است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار