اردبیل؛

پرداخت 41 میلیارد ریال تسهیلات به روستاهای استان اردبیل

مدیر صندوق کارآفرینی امید اردبیل گفت که این صندوق حمایت از طرح های تولیدی اشتغالزای روستا محور را در اولویت برنامه های خود قرار داده و پارسال هم در این راستا 41 میلیارد ریال به روستاییان تسهیلات پرداخت کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، محمد حسن شاهنده بیان کرد: با پرداخت این میزان تسهیلات و حمایت از طرح های تولیدی برای 300 نفر به صورت مستقیم و هزاران نفر بصورت غیر مستقیم ایجاد اشتغال شده است.

وی با بیان اینکه خدمات صندوق کارآفرینی امید در حوزه اشتغالزایی و حمایت از کارگاههای تولیدی در چندسال اخیر افزایش یافته است، افزود: یکی از اولویت های صندوق استان حمایت از طرحهای اشتغالزایی و تولیدی روستایی است تا فعالیت توسعه کسب و کارها در روستاها بیشتر رونق گیرد.

مدیر صندوق کارآفرینی امید اردبیل اظهار داشت: با توجه به اینکه اصلی ترین چالش دولت یازدهم از زمان آغاز فعالیت، موضوع اشتغال و حل مشکل بیکاری در کشور بوده است، صندوق کارآفرینی امید به عنوان بزرگترین نهاد حامی کسب و کارهای خرد و کوچک و خانگی تلاش کرده تا با حمایت مالی و پرداخت تسهیلات قرض الحسنه از کسب و کارهای خرد و کوچک بازار محور حمایت و نقش موثری در اشتغال و تولید ناخالص ملی ایفا کند.

شاهنده شناسایی طرحهای اشتغال روستایی را از اهداف و برنامه های صندوق استان عنوان نموده و افزود: یکی از برنامه های اجرایی در حال حاضر صندوق، راه اندازی طرحهای تولیدی مشارکتی و غیرمشارکتی در روستاهاست که با همکاری معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری صورت می گیرد که این طرح برمبنای مشارکت روستائیان و ایجاد تعاونی در روستاهاست که گام بزرگی در جهت تحقق روستای بدون بیکار است.

وی حمایت از طرحهای گردشگری روستایی را از دیگر برنامه های اجرایی صندوق استان عنوان نموده و افزود: با توجه به بررسیهای انجام شده و شناسایی روستاهای هدف گردشگری استان از جمله آلوارس و کزج، طرحهای گردشگری و بوم گردی روستایی، واحدهای تولید محصولات صنایع دستی و تجهیز رستورانهای سنتی با هدف ایجاد اشتغال پایدار و راه اندازی کسب و کارهای روستا محور مورد توجه صندوق کارآفرینی امید بوده و حمایت مالی می شوند.

مدیر صندوق کارآفرینی امید اردبیل حمایت از کشت بادام زمینی در روستای برندق خلخال را نمونه ای از طرح های اجرا شده در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: جلوگیری از مهاجرت روستاییان و اقتصادی کردن روستاهای دارای پتانسیل و برای تحقق شعار هر روستا یک محصول و هر خانه یک کارخانه در مناطق مختلف استان با جدیت دنبال می شود.

شاهنده گفت: صندوق کارآفرینی امید اردبیل از آغاز دولت تدبیر و امید توانسته برای چهار هزار و 600 نفر از جویندگان کار با پرداخت 551 میلیارد ریال تسهیلات فرصت شغلی ثابت ایجاد کند.

وی افزود: در این مدت این صندوق برای رفع نیازهای ضروری افراد جامعه و کمک به مزدوجین بیش از 158 میلیارد ریال به 2 هزار و 900 نفر پرداخت کرده است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.