خاش پیشروی اجرای سیستم آبیاری نوین در سیستان و بلوچستان است

مدیر جهادکشاورزی خاش گفت: شهرستان خاش با اجرای ۶ هزار هکتار سیستم آبیاری نوین در مزارع کشاورزی در سیستان و بلوچستان پیشرو است.

مجتبی خاشی  گفت: سطح اجرای آبیاری قطره‌ای خاش ۲ هزار هکتار شامل سیستم بارانی ۲ هزار و ۲۰۶ هکتار و سیستم کم فشار یک‌هزار و ۸۱۲ هکتار است.

وی صرفه جویی در مصرف آب، سرعت بالای رویش گیاه، بکارگیری کود همزمان با آبیاری، جلوگیری از رشد بی رویه علف‌های هرز، صرفه جویی در مصرف انرژی، برداشت راحت‌تر محصولات و افزایش کمی و کیفی محصولات را از مزایای بکارگیری روش‌های نوین آبیاری عنوان کرد و ادامه داد: امسال ۱۰۰هکتار از اراضی شهرستان جهت اجرای انواع سیستم‌های نوین آبیاری مطالعه و نقشه برداری شده و در حال طراحی است و اجرای سیستم‌های نوین آبیاری در سطح ۶۰ هکتارنیز به اتمام رسید.

مدیر جهادکشاورزی خاش گفت: برای اجرای سیستم‌های نوین آبیاری در این شهرستان هیچ محدودیتی وجود ندارد به طوریکه دولت نیز برای تشویق کشاورزان به این امر ۸۵ درصد هزینه اجرایی سامانه‌های آبیاری نوین را بصورت بلاعوض تامین و پرداخت می‌کند.
وی افزود: متقاضیان با داشتن مجوز برداشت آب و مدارک کامل زمین می‌توانند از طریق سامانه طرح توسعه ساماندهی آبیاری نوین نام نویسی‌تا نسبت به اجرای سیستم برای اراضی زراعی و باغات آنان از سوی سازمان جهاد کشاورزی اقدام شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.