۲۷۰ میلیون متر مکعب آب با راه‌اندازی آبیاری نوین در سیستان و بلوچستان صرفه جویی شد

مدیر آب و خاک و امور فنی و زیربنایی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون بیش از ۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به سیستم‌های نوین آبیاری مجهز شده است.

حسینعلی رمرودی مدیر آب و خاک و امور فنی و زیربنایی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون بیش از ۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به سیستم‌های نوین آبیاری مجهز شده که زمینه صرفه جویی ۲۷۰ میلیون متر مکعب آب در بخش کشاورزی را فراهم کرده است.

وی افزود: صرفه جویی در مصرف آب، سرعت بالای رویش گیاه، بکارگیری کود همزمان با آبیاری، جلوگیری از رشد بی رویه علف‌های هرز، صرفه جویی در مصرف انرژی، برداشت راحت‌تر و افزایش کمی و کیفی محصولات از مزایای بکارگیری روش‌های نوین آبیاری است.

وی ادامه داد: برای اجرای سیستم‌های نوین آبیاری در سیستان و بلوچستان هیچ محدودیتی وجود ندارد به طوریکه دولت نیز برای تشویق کشاورزان به این امر ۸۵ درصد هزینه اجرایی سامانه‌های آبیاری نوین را بصورت بلاعوض تامین و پرداخت می‌کند.
مدیر آب و خاک و امور فنی و زیربنایی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: متقاضیان با داشتن مجوز برداشت آب و مدارک کامل زمین می‌توانند از طریق سامانه طرح توسعه ساماندهی آبیاری نوین نام نویسی تا نسبت به اجرای سیستم برای اراضی زراعی و باغات آنان از سوی سازمان جهاد کشاورزی اقدام شود.

وی گفت: سیستان و بلوچستان جزو استان‌های کم بارش و از نظر منابع آبی در محدویت قرار داردکه بکارگیری سیستم‌های نوین آبیاری ضرورت بخش کشاورزی این استان است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.