افتتاح چهاردهمین دفترپیشخوان ثبت احوال سیستان وبلوچستان

چهاردهمین دفتر پیشخوان ثبت احوال استان سیستان و بلوچستان در ایرانشهر افتتاح شد.

 علی رحمتی مدیر کل ثبت احوال سیستان و بلوچستان گفت: هدف از راه اندازی این دفاتر پیشخوان و کمک دفاتر پیشخوان به امورات ثبت احوال این است که ارائه خدمات به مردم در سریع‌ترین زمان ممکن و با دقت و نظارت کامل ثبت احوال انجام شود.

مدیر کل ثبت احوال استان با بیان اینکه تا قبل از راه اندازی این دفاتر ارائه خدمات دشوار بود، افزود: با راه اندازی این دفاتر با استفاده از درگاه ملی مجوز‌ها و تسهیل خدماتی که در دولت سیزدهم انجام شده است این موضوع با سرعت بیشتری در حال پیگیری است.

وی با اشاره به اینکه دفاتر پیشخوان خدمات ثبت احوال ۱۲ نوع خدمت به شهروندان ارائه می‌دهد تصریح کرد:تعویض شناسنامه‌های موجود در دست مردم، عکس دار کردن شناسنامه، دریافت کارت هوشمند ملی و تعویض کارت هوشمند ملی، از جمله خدماتی است که در دفاتر پیشخوان قابل ارائه است و نیاز نیست مردم به صورت مستقیم به ادارات ثبت احوال مراجعه کنند.

مدیرکل ثبت احوال استان گفت: در شهرستان ایرانشهر جمعیت ۲۵۰ هزار نفری سکونت دارند و برای ارائه خدمات به این شهروندان، دفتر پیشخوان در بیمارستان شاخص ایرانشهر هم به نمایندگی ثبت احوال راه اندازی شده است.

وی در خصوص صدور کارت‌های ملی هوشمند هم گفت: در حال حاضر بیش از ۳۵ هزار کارت ملی صادر شده در سطح ادارات ثبت احوال استان وجود دارد که شهروندان باید بعد از دریافت پیامک برای دریافت آن به ادارات ثبت احوال مراجعه کنند و با شماره‌گیری ۴۶۰# می‌توانند از آخرین وضعیت کارت ملی اطلاع حاصل کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار