تورنمنت بین المللی گلبال کردستان آغازی برای مراودات با کشور‌های همسایه

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان کردستان گفت: برگزاری مسابقات بین المللی از جمله میزبانی از مسابقات گلبال با حضور کشور‌های منطقه آغازی برای برقراری مراودات ورزشی و فرهنگی با آن‌ها است.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان کردستان در آیین اختتامیه مسابقات بین المللی گلبال نابینایان و کم بینایان در سنندج اظهار داشت: در آینده تلاش‌ها و فعالیت خود را بر حضور نمایندگان کشورمان در میادین بین المللی سطح منطقه متمرکز خواهیم کرد.

آمنه غلام ویسی عنوان کرد: امیدواریم برگزاری این نوع مسابقات با حضور کشور‌های منطقه آغازی برای برقراری مراودات ورزشی و فرهنگی با آن‌ها شود.

وی با بیان اینکه حضور رییس انجمن جهانی گلبال در کردستان می تواند زمینه پیشرفت و ارتقاء سطح داوران و ورزشکاران این رشته را در استان فراهم کند، افزود: میزبانی رویداد‌های ورزشی کردستان در سطح بالا به وجهه استان است و باید با کمک تمامی ظرفیت‌ها حفظ شود

 رقابت‌های بین المللی گلبال نابینایان و کم بینایان که با شرکت شش تیم به نمایندگی از کشور‌های ترکیه، ایران و عراق از روز نهم دیماه به میزبانی کردستان و در خانه ورزش‌های نابینایان و کم بینایان سنندج آغاز شده بود شامگاه دوشنبه یازدهم دیماه با معرفی تیم‌های اول تا سوم و برپایی مراسم اختتامیه و تجلیل از تیم‌های برتر به کار خود پایان داد.

در پایان سه روز رقابت در بین تیم‌های شرکت کننده دو تیم نادی روژ به نمایندگی از استان سلیمانیه در کشور عراق و دیاربکر از کشور ترکیه به فینال راه پیدا کردند.

در دیدار پایانی تیم دیاربکر ترکیه توانست در یک رقابت نزدیک و حساس و در دقایق وقت اضافه با نتیجه ۱۴ – ۱۳ تیم نادی روژ عراق را مغلوب کند و به عنوان قهرمانی این دوره از رقابت‌ها دست پیدا کند و تیم‌های نادی روژ عراق و کردستان (الف) به نمایندگی از کشور ایران در رده‌های دوم و سوم جای گرفتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.