آغاز بهره برداری از طرح مجتمع فرهنگی شهدای شهرداری سنندج

طرح مجتمع فرهنگی شهدای شهرداری سنندج امروز با حضور مسئولان استانی به بهره برداری رسید.

شهردار سنندج صبح امروز در مراسم بهره‌برداری از طرح یاد شده اظهار کرد: نظر به جایگاه فرهنگی شهر سنندج (از جمله شناخته شدن به عنوان شهر خلاق موسیقی) نیاز به وجود تالار و ساختمانی در تراز این جایگاه فرهنگی در راستای برگزاری رخداد‌ها و مناسبت‌های فرهنگی در شهر به شکل ویژه ضروری بود.

به گفته رشیدی، افزایش سرانه مساحت کاربری فرهنگی هنری شهر سنندج از دیگر اهداف احداث ساختمان فرهنگی پارک شهدا واقع در بافت تاریخی شهر است که با تلاش و اهتمام ویژه شهرداری سنندج صورت گرفت.

وی اذعان کرد: توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و هنری با محور موسیقی از نکات حائز اهمیت و اولویت‌هایی است که در مدیریت شهری به صورت ویژه مورد توجه قرار گرفته است و امیدواریم این مجتمع فرهنگی بستری برای حضور هرچه بیشتر هنرمندان و برگزاری رویداد‌های بزرگ هنری و فرهنگی باشد.

شهردار سنندج از احداث گذر ورزش، برنامه‌ریزی برای احداث گود زورخانه، ایجاد فضای مفرح و پارک برای این محدوده و کارکرد فرهنگی در این نقطه از بافت تاریخی و مرکز شهر سنندج خبر داد و گفت: از تمام توان و ظرفیت‌ها برای خدمت به شهر و شهروندان بهره گرفته ایم و امیدواریم شاهد رشد و توسعه همه جانبه در سنندج و پاسخگوی به مطالبات شهروندان در حد توان و ظرفیت‌های موجود باشیم.

این مجتمع فرهنگی و هنری در مساحت یک هزار و ۱۰۰ مترمربع، در دو طبقه  شامل سالن نمایشگاه کتاب، عکاسی، نقاشی و سالن پلاتو با گنجایش ۵۵ نفر و طبقه همکف به مساحت ۷۵۰ مترمربع شامل سالن آمفی تئاتر با ظرفیت ۲۲۰ نفر است.

برچسب ها: فرهنگ ، هنر ، سنندج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.