تایمز:

کشور‌های اروپایی می‌خواهند درگیری در اوکراین حداقل تا سال ۲۰۲۵ طول بکشد

انگلیس و کشور‌های اروپایی با طولانی کردن جنگ اوکراین هم به دنبال رشد تولید تسلیحاتی خود و هم تضعیف نظامی روسیه هستند.

انگلیس و کشور‌های اروپایی می‌خواهند درگیری در اوکراین را حداقل تا سال ۲۰۲۵ ادامه دهند تا صنعت دفاعی خود را توسعه داده و بدون توجه به موضع واشنگتن به ارائه کمک به مقامات کی یف ادامه دهند.

به نظر می‌رسد اروپایی‌ها با طولانی کردن جنگ اوکراین هم به دنبال رشد تولید تسلیحاتی خود و هم تضعیف نظامی روسیه هستند.

این مطلب را روزنامه تایمز به نقل از منابعی در دولت انگلیس گزارش داد و اظهار کرد که اطلاعات نظامی انگلیس انتظار ندارد روسیه یا اوکراین بتوانند در سال ۲۰۲۴ به نقطه عطف تعیین کننده‌ای در درگیری دست یابند.

یک منبع دولتی انگلیس به این روزنامه گفت: سال ۲۰۲۴ موفقیت‌های میدانی بزرگی به همراه نخواهد داشت. بعید است که پیشرفت چشمگیری حاصل شود.

در عین حال، کشور‌های اروپایی قصد دارند ظرفیت تولید دفاعی خود را برای این جنگ افزایش دهند تا سرنوشت درگیری در اوکراین به نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بستگی نداشته باشد.

این منبع افزود: «فرایند تولید نظامی در اروپا [برای ادامه کمک به اوکراین] حتی بدون دخالت ایالات متحده، در صورتی که دونالد ترامپ، نامزد ریاست جمهوری آمریکا تلاش کند شیر [تامین مالی به اوکراین] را ببندد، شتاب بیشتری می‌گیرد».

با این حال، همانطور که این روزنامه تایید کرد، تاکنون انگلیس نتوانسته چیزی ملموس به اوکراین ارائه دهد، زیرا ذخایر تسلیحاتی این پادشاهی به پایان رسیده است. در همین راستا، لندن با درخواست کمک نظامی به رژیم کی یف به برلین نزدیک شد. علاوه بر این، مقامات لندن در حال مذاکره با سایر کشور‌ها در مورد ارسال تسلیحات به اوکراین هستند.

به نوشته این روزنامه، مقامات غربی بر این باورند که رهبری نیرو‌های مسلح اوکراین بدون کمک واشنگتن قادر خواهد بود سرزمین‌های تحت اشغال خود را حفظ کند، اما عملیات تهاجمی در این مورد به میزان قابل توجهی محدود خواهد شد.

در همان زمان، یک منبع در محافل نظامی اوکراین به روزنامه اعتراف کرد که تعداد فزاینده‌ای از جمعیت این کشور خسته از درگیری، شروع به صحبت در مورد لزوم آتش بس کرده‌اند، اما شرایط آن هنوز نامشخص است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار