وضعیت محورهای منتهی به گلزارشهدای کرمان در هفته مقاومت

در هفته مقاومت کدام محورها در محدوده گلزار شهدای کرمان مسدود است.

سرهنگ اسماعیل خوشوقت گفت: از ابتدای امسال بیش از ۲ میلیون خدمت از سوی پلیس راهور در حوزه آموزش فرهنگ ترافیک به دانش آموزان و اقشار مختلف جامعه، خدمات شماره گذاری و پلاک، گواهینامه، رسیدگی به سوانح رانندگی و برخورد با تخلفات رانندگی به مردم ارائه شده است.

وی افزود: در ۹ ماهه امسال در سوانح رانندگی داخل شهر‌های استان ۹۳۰۵ فقره تصادف رخ داده که از این تعداد ۲۷۵۸ فقره ان خسارتی و ۶۳۶۸ فقره جرحی ۱۷۹ فقره فوتی بودند و بر اثر این سوانح ۱۹۵ نفر جان خود را از دست داده و ۷۶۱۳ نفر مجروح شده و در مراکز درمانی تحت درمان قرار گرفتند.

سرهنگ خوشوقت توجه نداشتن راننده به جلو هنگام رانندگی با ۳۲ درصد سهم و رعایت نکردن حق تقدم با ۲۶ درصد سهم را از مهمترین علل وقوع تصادفات شهری استان برشمرد و گفت: در جان باختگان سوانح رانندگی، موتورسیکلت سواران با ۳۶ درصد و عابران پیاده با ۴۳ درصد، بیشترین سهم را داشته اند که بر استفاه از کلاه ایمنی، آموزش و مهارت رانندگی و داشتن گواهینامه تاکید داریم.

وی با اشاره به یک میلیون و ۸۰۰ هزار اعمال قانون رانندگان متخلف بیان کرد: در حوزه هوشمندسازی پلیس، ۱۰ سامانه هوشمند کنترل سرعت در معابر درونشهری در مرکز استان به طور میانگین روزانه بیش از ۲ هزار پلاک را اعمال قانون می‌کنند و پلیس راهور از طریق ۶۸ دوربین نظارتی ترافیکی اقدام به نظارت تصویری می‌کند و پیگیر افزایش تعداد این دوربین‌ها در جلساتی با استانداری و دیگر ادارات مرتبط هستیم.

رئیس پلیس راهور استان با اشاره به قبولی بیش از ۷۰ هزار نفر در آزمون‌های آیین نامه و دریافت گواهینامه رانندگی تصریح کرد: در بخش شماره گذاری، بیش از ۱۶۸ هزار خدمت به مردم ارائه شده که از این تعداد، ۱۲۰ هزار آن مربوط مربوط به نقل و انتقال وسایل نقلیه بوده است و جا دارد از تلاش و زحمات اصحاب محترم رسانه که با انعکاس دانستنی‌های ترافیکی و افزایش آگاهی شهروندان از وقوع تصادفات و ورود خسارات مالی و جانی به مردم جلوگیری می‌کنند قدردانی کنیم.

سرهنگ خوشوقت در تشریح محدودیت‌های ترافیکی ایام سالگرد شهدای مقاومت نیز گفت:به منظور هر چه بهتر برگزار شدن این مناسبت مهم از روز ۱۲ تا ۱۸ دیماه، تردد هرگونه وسایل نقلیه سنگین از میدان بیرم آباد به سمت بلوار شهید پورجعفری و همچنین از پل سیدی به سمت بلوار آیت الله خامنه‌ای و بلوار شهید پورجعفری ممنوع است.

وی افزود: در روز ۱۳ دیماه تردد هرگونه وسایل نقلیه در خیابان شهدا از تقاطع عصای سفید (آلاشت-شهدا) به سمت گلزار ممنوع است در بلوار شهید پورجعفری از سمت تخت دریاقلی بیگ، دوربرگردان اول و از سمت بلوار آیت الله خامنه‌ای به سمت گلزار دوربرگردان روبروی پمپ بنزین به سمت گنبد جبلیه ممنوع است و مسیر‌های ورودی گلزار هم بسته بوده و هیچگونه ترددی به جز تیم‌های امدادی و مجوز دار نخواهیم داشت.

وی با اشاره به ممنوع بودن پارک وسایل نقلیه در بلوار شهید پورجعفری و مقابل پل گنبد جبلیه بیان داشت: به منظور رفاه حال زائران محترم، یک پارکینگ مختص اتوبوس‌ها و یک پارکینگ مختص خودرو‌های سواری تعبیه شده و ورودی و خروجی خودرو‌های سواری مجزا بوده و رانندگان عزیز پس از ورود به پارکینگ با گرفتن راهنمایی از نگهبانان و تابلو‌های راهنما حتما از مسیر‌های تعیین شده خارج شوند. 

برچسب ها: ترافیکی ، گلزارشهدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار