مورخ اسرائیلی: حمله ۷ اکتبر نشان داد ایدئولوژی صهیونیستی شکست خورده است

موشه زیمرمن اذعان کرد که عملیات «طوفان الاقصی» توسط مقاومت فلسطین، ناکامی ایدئولوژی صهیونیستی را آشکار کرد.

موشه زیمرمن، مورخ اسرائیلی در مصاحبه‌ای با روزنامه عبری هاآرتص اذعان کرد که حماس در ۷ اکتبر احساس امنیت اسرائیلی‌ها را از بین برد.

زیمرمن با بیان اینکه هدف از تشکیل رژیم صهیونیستی خلاص کردن یهودیان مهاجر از وضعیتی بود که در آن قرار داشتند، خاطرنشان کرد: حمله حماس نقطه عطفی در مناقشه اسرائیل و فلسطین بود، همانطور که این حمله، ناکامی ایدئولوژی صهیونیستی را برملا کرد.

این مورخ صهیونیست افزود: صهیونیسم راه حل مناقشه اسرائیل و فلسطین نیست و ما به سمتی می‌رویم که یهودیان در وضعیت ناامنی کامل به سر می‌برند و این اولین بار نیست که چنین اتفاقی می‌افتد.

او ادامه داد: اسرائیل پس از حملات خود به غزه باعث کاهش سطح امنیت یهودیان خارج از کشور شد و بنابراین این راه حل صهیونیستی ناقص است.

زیمرمن می‌گوید: باید راه حل دو کشوری که جامعه بین المللی از آن حمایت می‌کند و تل آویو آن را نمی‌پذیرد، اجرایی شود.

این مورخ صهیونیست افزود: اگرچه ممکن است موضوع در حال حاضر کاملاً ناامیدکننده و مضحک به نظر برسد، اما واضح است که راه حل دو کشوری باید نتیجه منطقی باشد.

او گفت: راه جایگزین این است که یا ما اقدامات نازی‌گونه علیه فلسطینی‌ها انجام دهیم یا فلسطینی‌ها با ما این کار را انجام دهند.

زیمرمن تأکید کرد: اسرائیل احمقانه در تلاش است تا خود را نماینده مردم یهود نشان دهد و دولت تمامی انتقادات از اسرائیل را یهودستیزی توصیف می‌کند.

این مورخ صهیونیست ادامه داد: ماهیت ماجرا همین است. اسرائیل با تعبیر هر انتقادی به یهودستیزی از این موضوع سوء استفاده می‌کند.

او با مقایسه میان این رژیم اشغالگر و آلمان نازی، گفت: برای اینکه بفهمیم اسرائیل به کجا می‌رود باید به دهه ۱۹۳۰ نگاه کنیم، زمانی که نازی‌ها در آلمان ظاهر شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۳ ۱۱ دی ۱۴۰۲
لعنت خدا بر صهیونیستهای جنایتکار و حامیانشان
آخرین اخبار