بازدید وزیر راه و شهرسازی از راه‌آهن اردبیل ـ میانه

وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان اردبیل، از راه‌آهن اردبیل ـ میانه بازدید کرد و در جریان میزان پیشرفت پروژه و مشکلات آن قرار گرفت.

 

استاندار اردبیل در جریان بازدید وزیر راه و شهرسازی از پروژه راه آهن اردبیل ـ میانه گفت: در کنار پیشرفت 93 درصدی راه آهن اردبیل ـ میانه، 60 کیلومتر ریل‌گذاری نیز در دولت سیزدهم انجام شده و تلاش بر این است تا با تأمین یک‌هزار و 700 میلیارد تومان منابع این طرح عظیم ریلی تا پایان امسال آماده بهره‌برداری شود.

سید حامد عاملی تصریح کرد: تکمیل و افتتاح این پروژه ریلی جز مطالبات 18 ساله مردم استان و تأثیرگذار در بحث تحولات و پیشرفت استان که با تأمین اعتبارات مورد نیاز تا پایان امسال با حضور رییس جمهور آماده افتتاح خواهد شد.

به گفته او، تنها 500 متر لاینینگ تونل و 600 متر لاینینگ گالری باقی مانده و در مابقی مسیرها و گلوگاه‌های اصلی پروژه با سرعت در حال انجام است.

عاملی افزود: از 175 کیلومتر طول خط ریلی اردبیل – میانه 135 کیلومتر آن ریل‌گذاری شده و پروژه مراحل پایانی خود را سپری می‌کند و امیدواریم با افتتاح آن این استان به خط ریلی کشور متصل شود.

او به تزریق 300 میلیارد تومان منابع برای این پروژه از طریق ردیف‌های ملی اشاره کرد و گفت: وزیر راه و شهرسازی نیز قول دادند تا در هفته‌های آینده منابع جدیدی را به این پروژه تزریق و 6 هزار تن ریل باقیمانده مسیر را نیز با همکاری واحدهای صنعتی کشور تأمین کنند.

استاندار اردبیل در ادامه تصریح کرد: در بحث زیرسازی 95 درصد پیشرفت پروژه را شاهد هستیم و در بحث روسازی 132 کیلومتر ریل‌گذاری انجام و 43 کیلومتر مانده ریل‌گذاری نیز در حال برنامه‌ریزی است.

عاملی به احداث هشت ایستگاه در مسیر اردبیل به میانه اشاره کرد و افزود: 2 ایستگاه تشکیلاتی، سه ایستگاه مسافری و 2 ایستگاه نیز مختص راه آهن کشور است تا خدمات مناسبی را در حوزه مسافری و باری ارائه کند.

به گفته او، کل مطالبات پیمانکاران در این پروژه عظیم یک‌هزار و 100 میلیارد تومان است و برای تکمیل آن نیز به یک‌هزار و 700 میلیارد تومان منابع نیاز داریم.

استاندار اردبیل بیان کرد: از هشت هزار متر گالری، تنها 800 متر باقیمانده و از 29 دستگاه پل خاص به طول 4.3 دهم کیلومتر، 28 دستگاه کامل و تنها یک دستگاه پل در مرحله نصب عرشه قرار دارد.

عاملی در ادامه گفت: تاکنون برای این پروژه چهار هزار و 850 میلیارد تومان منابع هزینه شده و ارزش روز پروژه راه آهن اردبیل – میانه بالغ بر 20 هزار میلیارد تومان است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار