امام جمعه کرج:

۹ دی درس عبرتی برای خائنان و دشمنان است

نماینده ولی فقیه در استان حماسه ۹ دی را درس عبرتی برای خائنان و دشمنان انقلاب اسلامی ایران عنوان کرد.

آیت الله حسینی همدانی در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: این شخصیت بزرگوار نه تنها الگوی زنان بلکه الگوی مردان نیز هست و اندیشه و سبک زندگی او برای همه دوران‌ها می‌تواند چراغ راه باشد همان گونه که مردم ایران در روز ۹ دی حماسه‌ای که آفریدند تاثیر گرفته از تربیت در مکتب فاطمی بود و توانستند دشمنان نظام راکه با همدستی خائنان داخلی سعی در تضعیف و تخریب اهداف انقلاب اسلامی ایران داشتند، ناکام بگذارند و حتی این حرکت موجب انسجام واتحاد بیشتر مردم شد. 

وی با بیان این که اقدام و عزم به موقع مردم با بصیرت و آگاه کشورمان در روز ۹ دی موجب یاس و ناامیدی دشمنان داخلی و خارجی شد، گفت: ۹ دی معجزه‌ای بود که توانست مردم را با وحدت و همدلی در کنار ولایت قرار دهد تا کشور از گزند ناملایمات در امان بماند. 

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اهمیت بزرگداشت روز ۹ دی گفت: روز ۹ دی و همچنین برخی اتفاقات دیگر در ماه دی موجب شده که این ماه را ماه بصیرت و آگاهی بدانیم و با گرامیداشت این روز‌ها آرمان‌ها و ارزش‌ها و همچنین مسیر و مقصد و شعار‌های انقلاب اسلامی فراموش نمی‌شود و همچنین دشمن در رسیدن به اهداف شوم خود ناکام می‌ماند. 

وی افزود: از آن جایی که دشمن با ایجاد جنگ شناختی و ترکیبی و همچنین ترور و حذف شخصیتی به دنبال ضربه به آرمان‌های انقلاب اسلامی ست، بنابراین
بصیرت افزایی در حال حاضر مهمتر از دیگر موضوعات در چله دوم انقلاب است. 

خطیب جمعه کرج با اشاره  به ایام سالروز ولادت حضرت زهرا (س) به ابعاد مختلف شخصیت حضرت فاطمه (س) و همچنین اهمیت اسلام به شان و شخصیت زنان در جامعه افزود: دین مبین اسلام از همان ابتدا برای زنان ارج و احترام قائل بود و به شخصیت زنان استقلال بخشیده بود برخلاف غربی‌ها که تا همین سال‌های نه چندان دور هیچ استقلال و حق رای برای زنان قائل نبودند. مثلا در غدیرخم که زنان با حضرت امیرالمومنین بیعت کردند یعنی اینکه به زنان حق انتخاب و رای در اسلام داده شده بود و زنان نقش موثری در مسائل اجتماعی داشته اند. 

آیت الله حسینی همدانی همچنین شهید حاج قاسم سلیمانی را به عنوان یکی شخصیت‌های مهم و بصیرت بخش معرفی کرد و گفت: حاج قاسم سلیمانی یک شیعه طراز در دوره غیبت بود که با فکر و اندیشه و سبک زندگی اش مکتبی را برای رهروان انقلاب اسلامی بنا نهاده است که در آن ایمان به خدا و بی اعتقادی به قدرت‌های سلطه گر موج می‌زند. او اهل تدبیر نظامی با اتکا به عظمت و قدرت الهی بود که توانست با انتقال تجربه نظامی و با استفاده از امکانات کشور‌های منطقه آن‌ها را در برابر استکبار جهانی قدرتمند کند و انقلاب اسلامی را به دیگر کشور‌ها صادر کند. دشمن اگرچه او را به شهادت رساند، اما راه او توسط دیگر رزمندگان از جمله شهید سید رضی موسوی ادامه پیدا کرد و دشمنان حتی نتوانستند وجود این شهید بزرگوار را تحمل کنند. شهادت سید رضی موسوی یعنی این که رژیم غاصب اسرائیل در غزه در حال جان کندن است و به یاری خدا در همان غزه نابود خواهد شد. 

وی افزود: رژیم غاصب اسرائیل بداند که انتقام این شهید بزرگوار گرفته خواهد شد و مقدمه انتقام همین اعلام انزجار مردم و شعار مرگ بر اسرائیل آن‌ها در برنامه‌های مختلف از جمله نماز جمعه است.

برچسب ها: نماز جمعه ، امام جمعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.