طفره رفتن نیکی هیلی از آوردن اسم «برده‌داری» در پاسخ به یک سوال

نامزد جمهوری‌خواه ریاست جمهوری آمریکا در پاسخ به سوالی در مورد علل آغاز جنگ داخلی آمریکا از آوردن نام «برده‌داری» سر باز زد.

نیکی هیلی، نامزد جمهوری‌خواه ریاست جمهوری آمریکا که به تازگی در رویدادی در ایالت «نیو همپشایر» شرکت کرده بود، از پاسخ دادن به سوال یکی از مخاطبان طفره رفته و انتقادات زیادی را برانگیخت.

به گزارش رویترز، یکی از حضار پرسید که به نظر او علت جنگ داخلی آمریکا چه بود. گفته شده هیلی اندکی مکث کرد و بعد گفت: «خب، با سوال‌های ساده به سراغ من نیا. منظورم این است که من فکر می‌کنم علت جنگ داخلی آمریکا اساسا چگونگی اداره دولت، کار‌هایی که مردم می‌توانستند یا نمی‌توانستند انجام دهند و آزادی مردم بود». 

پس از کمی بحث، مردی که این سوال را پرسیده بود گفت: «در سال ۲۰۲۳ هستیم و برای من عجیب است که شما بدون ذکر کلمه بردگی به این سوال پاسخ می‌دهید». 

پس از انتقادات فراوان از هیلی که برخی از آن‌ها بسیار تند بود، وی ساعاتی بعد در یک برنامه رادیویی گفت: «البته جنگ داخلی در مورد برده داری بود، گفتن آن آسان است. بله، من می‌دانم که در مورد برده داری بود. من اهل جنوب هستم». 

گفتنی است، اجماع گسترده‌ای در میان محققان وجود دارد که «برده‌داری» علت اصلی جنگ داخلی آمریکا بود که بین سال‌های ۱۸۶۱ تا ۱۸۶۵ روی داد. 

هیلی تلاش می‌کند خود را به عنوان نامزد اصلی جمهوری‌خواهان در انتخابات بعدی ریاست جمهوری آمریکا معرفی کند. با این حال طبق نظرسنجی‌ها، دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا با ۶۱ درصد حمایت حزب پیروز خواهد شد. گفته می‌شود میزان حمایت از هیلی ۱۱ درصد است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۳ ۰۸ دی ۱۴۰۲
در آمریکا وانگلیس وفرانسه وآلمان ۲۰٪ پولدار یعنی فیل وقدرت و۸۰٪ حزب خره یا برده میباشد وتمامی تجهیزات مدرن پزشکی واجتماعی به اتدازه ۲۰٪ پولدار میباشد در شیوع بیماری کرونا یا کوید ۱۹ به وضوح در عمل دیده شد ۸۰٪ درصد را به عنوان آزادی اَما باآزادیهای حیوانی وجنسی فرصت تعقل وفکر را از ملتها گرفته وآنهارا سرگرم کرده در این کشورها فقط حق با پولدار است
آخرین اخبار