هوش مصنوعی به حمایت از پژوهشگران دانشگاهی می‌آید

سامانه جامع اتوماسیون دانشگاهی در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان طراحی و تولید شد.

مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان با بیان اینکه اتوماسیون‌سازی فرآیند‌ها یکی از روش‌های بهبود عملکرد و تسریع اقدامات است که در نهایت بهره‌وری سازمانی را افزایش می‌دهد گفت: در همین راستا این شرکت دانش‌بنیان از سال ۱۳۸۸ در این شهرک مستقر شده، به صورت تخصصی به طراحی و تولید سامانه جامع اتوماسیون دانشگاهی پرداخته است.


محسن نیازی افزود: سامانه جامع اتوماسیون دانشگاهی تولید شده، روال طرح‌ها و پایان‌نامه‌ها را تسریع کرده و نظارت بر طرح‌های همکاری پژوهشی که بعضا در سطوح مالی چند میلیارد تومانی انجام می‌شود را دقیق‌تر می‌کند.


او گفت: پیش از تولید این محصول، استادان و دانشجویان برای ارسال طرح‌ها و پایان‌نامه‌های خود باید به صورت کاغذی اقدام می‌کردند که علاوه بر استفاده زیاد از کاغذ، زمان زیادی برای ارسال و دریافت پاسخ نیاز داشت.


نیازی افزود: این محصول که در زمینه مدیریت فرآیند‌های کسب و کار (BPMS) طراحی شده، به دانشگاه‌ها به ویژه معاونت پژوهشی کمک می‌کند تا فرآیند‌های خود را به صورت اتوماسیونی، با دقت بیشتر در زمان کمتر انجام دهند.


او گفت: به دلیل کاربرد این محصول، ۲۲۰ دانشگاه آزاد و حدود ۵۰ دانشگاه دولتی از آن استفاده می‌کنند.


نیازی افزود: این محصول در زمینه اسناد در قالب ورد و pdf استفاده می‌شود، اما برای استخراج اطلاعات برخی اسناد مانند کارت ملی از فناوری پردازش تصویر نیز استفاده می‌شود، اما با استفاده از هوش مصنوعی، محتوای مقالات و پایان نامه‌ها تجزیه و تحلیل و هر قسمتی که از پایان‌نامه یا مقاله دیگری گرفته شده و مرجع آن در سیستم مشخص نباشد، توسط سیستم شناسایی خواهد شد.

او گفت: در تولید این محصول از هیچ نرم افزار رایگان یا منبع بار (Open source) استفاده نشده است. با اینکه در تولید آن از الگوی اولیه سامانه‌های مدیریت فرآیند کسب‌وکار استفاده شده، اما بسیار فراتر از آن‌ها حرکت کردیم به طوری که در میان ۲۲۰ دانشگاه آزاد، هر دانشگاه روند و ساختار مخصوص به خودش را داراست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار