ارائه گزارش استاندار به وزیر کشور

استاندار مرکزی به همراه معاونین خود در نشستی با وزیر کشور با ارائه گزارش عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان، تقاضاها و پیشنهاد‌ات مطرح شده را بررسی کردند.

مخلص الائمه در این جلسه موضوع آلودگی هوای اراک و شازند را به طور مشرح مطرح کرد و وزیر کشور هم بر بازنگری و به روزرسانی سیاهه انتشار آلایندگی شهر‌های صنعتی تأکید کرد.

وحیدی افزود: از راهکار‌های علمی و عملی در راستای کاهش آلودگی هوای شهر اراک و کاهش مدت دوره اضطرار تأمین انرژی حمایت می کنیم.

استاندار مرکزی گفت: اقدامات فرهنگی و هویتی انجام شده در استان از جمله موضوعات مطرح شده در این نشست بود و وزیر کشور هم به شتاب در اجرای برنامه‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی به عنوان یکی از اولویت‌های مهم وزارت کشور تأکید کرد.

همچنین در این جلسه گزارشی از آمادگی استان برای برگزاری انتخابات پیش رو به عنوان بزرگ ترین رویداد سیاسی سال ارائه و آخرین وضعیت استان در حوزه سیاسی و امنیتی بررسی شد.

موضوع ساماندهی اتباع هم از موضوعات مورد اشاره وزیر کشور بود که در این راستا گزارشی از آخرین اقدامات انجام شده در استان ارائه شد.

همچنین با توجه به مواجهه جدی استان مرکزی با پدیده شوم قاچاق و مقابله با خودرو‌های شوتی، پس از تشریح اقدامات کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان، وزیر کشور تشدید برخورد‌ها و لزوم هم‌افزایی سایر استان‌ها در امر مباره با قاچاق را مورد تأکید قرار داد.

اقدامات انجام شده در استان در حوزه امور بانوان و خانواده و ابتکاراتی ازجمله تشکیل ستاد مردمی جوانی جمعیت و راه‌اندازی ۵۰ بیت‌الزهرا با استفاده از ظرفیت گروه‌های مردمی و حلقه‌های میانی هم از جمله مواردی بود که در این نشست مورد توجه قرار گرفت.

بررسی شاخص‌های اقتصادی استان از دیگر محور‌های این جلسه بود که ضمن ارائه گزارشی در این حوزه به خصوص بخش صنعت استان، وزیر کشور خطاب به معاونان دستوراتی در راستای حمایت از برخی تولیدات صنعتی مورد نیاز شهرداری‌ها از جمله نردبان آتش‌نشانی، بالابر‌های هیدرولیکی و استفاده از ظرفیت شرکت واگن پارس مپنا و هپکو را صادر کرد.

وحیدی وزیر کشور نهضت احیای نان کامل با پیشگامی استان مرکزی را اقدامی ارزشمند و مهم در حوزه سلامت و امنیت غذایی دانست و بر حمایت از این نهضت برای  فراگیر شدن در سطح کشور با همراهی سایر استانداران تأکید کرد.

عملکرد استان مرکزی در حوزه اشتغال از جمله کاهش نرخ بیکاری، کسب رتبه دوم شاخص ترکیبی اشتغال، ایجاد اشتغال مازاد بر تعهدات و احزار رتبه نخست بهبود فضای کسب و کار هم از مواردی بود که گزارش آن به حضور وزیر کشور ارائه شد.

توسعه زنجیره‌های ارزش راهبردی استان و حرکت به سمت توسعه صادرات در این زمینه هم از جمله تأکیدات دکتر وحیدی در حوزه اقتصادی بود.

وزیر کشور همچنین پس از شنیدن گزارش اقدامات انجام شده در حوزه عمرانی استان بر ضرورت استمرار نهضت انجام طرح‌های نیمه‌تمام تأکید و موضوع رفع نقاط حادثه‌خیز جاده‌ای را به عنوان یک اولویت مورد اشاره قرار داد.

تسریع در تعیین تکلیف ساختمان‌های ناایمن با محور شهرداری‌ها و در صورت لزوم پیگیری قضایی هم دستور اکید وزیر کشور بود.

در این جلسه عملکرد شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان هم بررسی و وضعیت مهم‌ترین طرح های شهری ارزیابی شد.

مرور تحولات حوزه آب استان و طرح‌های بزرگ مانند انتقال آب به ساوه و تفرش از جمله موارد مطرح شده در این جلسه بود که در این زمینه هم دکتر وحیدی بر افزایش بهره‌وری و بهینه‌سازی مصرف آب و پیگیری تأمین منابع مالی اجرای طرح‌ها تأکید کرد.
در مورد آبرسانی به شهر ساوه و ضرورت شتاب در اجرای این طرح با توجه به شرایط بحرانی کمبود آب سد الغدیر، مقرر شد موضوع از طریق وزارت نیرو با فوریت و اولویت مورد پیگیری قرار گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.