تعاونی شترداران دشت مغان تشکیل شود

نماینده فائو و مدیر پروژه صیانت از شتر دوکوهانه در کشور گفت: برای جلوگیری از انقراض نسل این گونه مهم باید تعاونی شترداران تاسیس شود.

ساحره جوزی با بیان اینکه فائو بودجه کافی برای پرداخت به همه شترداران ندارد، گفت: برای حفظ و صیانت از این گونه ارزشمند باید تعاونی شترداران دشت مغان راه اندازی شود و ما می‌توانیم منابع مالی آن را تا حدودی تامین کنیم و اگر این تعاونی شکل بگیرد، نسل شتر دوکوهانه همچنان حفظ خواهد شد.

نماینده فائو و مدیر پروژه صیانت از شتر دوکوهانه در کشور افزود: با ۳۵۰ دلار فائو که در اختیار دولت جمهوری اسلامی قرار گرفته نمی‌توان یک نژاد یا گونه جانوری را از خطر انقراض نجات داد. و ما به دنبال ارائه راهبرد به دولت هستیم و در این راستا در دو سال اخیر، دوره‌های آموزشی لازم به شکل تور آموزشی در مهمترین مرکز پرورش شتر دنیا در دوبی با حضور کارشناسانی از مرکز اصلاح نژاد دام کشور و شتردارانی از جعفرآباد مغان برگزار شده است.

او با بیان اینکه درصد موفقیت انتقال جنین در مرکز دوبی ۵۰ تا ۶۰ درصد بوده است، گفت: دولت باید برای صیانت از شتر دوکوهانه، ردیف بودجه اختصاص دهد و کارشناسان مجربی در این حوزه فعالیت کنند تا خیال ما در فائو نیز از نظر حفظ نژاد شتر دوکوهانه در دشت مغان راحت شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.