اعمال مشوق‏‌های ۱۹ گانه در حوزه بازآفرینی شهری و نوسازی استان اردبیل

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل از اعمال مشوق‌های ۱۹ گانه در حوزه بازآفرینی شهری و نوسازی در این استان خبر داد.

محمد زارع حسین‌زاده گفت: اعطای یک طبقه‌ تشویقی نسبت به تراکم مجاز طرح مصوب، تسهیل در ضوابط پارکینگ، کاهش فضای آزاد، عدم احتساب بالکن و تراس در محاسبه‌ تراکم ساختمانی از جمله مشوق‌های نوسازی بافت‌های فرسوده در استان است.

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل می گوید: علاوه بر این و بر اساس اعلام شهرداری اردبیل، مالکان بافت‌های فرسوده شهری می‌توانند قطعات ۱۰۰ متر را با تمام عرصه، بالای ۱۰۰ متر تا ۲۰۰ متر را با ۱۲ متر فضای آزاد و بالای ۳۰۰ متر را با فضای آزاد ۱۵متر بسازند.

زارع حسین‌زاده افزود: همچنین بر اساس اعمال مشوق‌های بازآفرینی در صورت تجمیع چند بنا، در کنار تخفیف ۵۰ درصدی صدور پروانه، ۲ طبقه‌ تشویقی برای مالکان در نظر گرفته شده است.

او با بیان اینکه بافت‌های فرسوده شهری نیازمند ساماندهی است، گفت: اجرا و راه‌اندازی شبکه فاضلاب، احداث مدرسه، مرکز جامع سلامت و کلانتری در حاشیه شهرهای استان و دارای بافت‌های فرسوده مورد توجه قرار گرفته و با تخصیص اعتبارت لازم این طرح‌ها به تدریج اجرا می‌شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.