تماشاخانه مهر میزبان نمایش برقع و باد است

نمایش «برقع و باد» در تماشاخانه مهر شهرکرد به روی صحنه رفت.

شهرام فرجی معاون هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: تماشاخانه مهر شهرکرد در جدیدترین اجرای صحنه‌ای پذیرای نمایش «برقع و باد» به کارگردانی مصطفی محمدی دوست است.

وی افزود: ابن نمایش داستانی اجتماعی و عاشقانه را روایت می‌کند که در آن بردار ماهرخ، شاپور برادر سیمره را می‌کشد و حالا ماهرخ که دختری بیمار است بنا به آیین خون بس به خانه سیمره می‌رود تا زجری که زنان خون بس متحمل می‌شوند، درک کند، اما در این میان سیمره به عشق ماهرخ گرفتار می‌شود و داستان در فضایی متفاوت به پیش می‌رود.


بیشتر بخوانید


فرجی از حجت یدالهی، فهیمه خسروی و نبی‌الله باستان به عنوان بازیگران اصلی این نمایش نام برد و افزود: مهدیث علی‌خانی، پریا سلیمانی، مریم ترابی، امیر اسدی و پیام بهرامی هم در نمایش برقع و باد اجرای نقش‌های فرم را بر عهده دارند.

وی ادامه داد: تئاتر برقع و باد به زودی به عنوان نماینده استان در جشنواره تئاتر بسیج که با رویکردی نو و با لحاظ فرهنگ بومی و آئینی در مشهد مقدس برگزار می‌شود به روی صحنه خواهد رفت تا با نمایندگان هنری ۱۶ استان دیگر رقابت کند.

فرجی همچنین از بابک طاهری و حجت یدالهی به عنوان طراحان صحنه، محمد محمدی و مهدیا مالکی طراحان نور، سپهر نصری و مصطفی محمدی اجرای موسیقی و افکت، اکرم یدالهی و زهرا محمدی طراحان لباس، رضا اسلامی مدیر صحنه، اسماعیل امیری عکاس و مهدیا مالکی به عنوان طراح پوستر و بروشور نمایش برقع و باد نام برد.

وی با بیان اینکه اجرای این نمایش از گروه تئاتر آستاره تا هفتم دی در تماشاخانه مهر ادامه دارد، افزود: علاقه‌مندان به هنر تئاتر می‌توانند در زمان اعلام شده هر شب از ساعت ۱۹ به تماشای برقع و باد بنشینند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار