محمدباقر قالیباف:

سید رضی موسوی مجاهد ۲۴ ساعته بود

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: شهید سید رضی موسوی یکی از نزدیکان و هم‌رزمان شهید سلیمانی بود.

آیین رونمایی از مجموعه ۴۰ جلدی «ره‌نامه» با حضور محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، محمد اسحاقی معاون پژوهش و آموزش موسسه تنظیم و نشر آثار مقام معظم رهبری، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی رئیس جدید نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران برگزار شد.

در ابتدای مراسم قالیباف ضمن گرامیداشت یاد شهید سید رضی موسوی و اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی درباره هم‌رزم حاج قاسم سلیمانی گفت: شهید سید رضی موسوی توفیق بیش از سه دهه مجاهدت مدام و بی وقفه را داشت. او یکی از نزدیکان و هم‌رزمان شهید سلیمانی بود. شهید رضی در این سه دهه مجاهد ۲۴ ساعته بود. 

قالیباف ادامه داد: آن موقع که با شهید رضی موسوی از نزدیک آشنا بودم، او حلال هر مشکلی بود و هر گره‌ای را در میدان باز می‌کرد. ما هرگز درباره این شهدای عزیز اظهار تاسف و غصّه نمی‌کنیم. این وعده الهی است که کسی اینگونه مجاهدت کند، با خدا معامله کرده است. این مصداق توفیق شهادت است. 

رئیس مجلس شورای اسلامی درباره اهمیت مقوله فرهنگ در جوهره انقلاب اسلامی هم گفت: اساساً جوهره انقلاب اسلامی ما فرهنگ پایه است. وقتی ما مسئولان می‌خواهیم کار فرهنگی انجام دهیم، به دنبال الصاق یک پیوست فرهنگی به فعالیت‌های اجرایی‌مان هستیم. در حالی که باید باورمان شود هر تصمیم‌مان در حوزه‌های مدیریتی، سیاسی، اجتماعی، محیط‌زیستی و ... باید فرهنگ پایه باشد.

وی از جوانان خواهش کرد، تا کتاب «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» از مقام معظم رهبری را مطالعه کنند و به صحبتهای رهبری اشاره کرد و گفت: به نوشته‌های ایشان نگاه کنید ببینید چگونه مقام معظم رهبری حوزه‌های ایمان، توحید، نبوت و ولایت را در ۵۰ سال گذشته تبیین کردند؛ آن هم در زمانی که نظام اسلامی نبود. پس معنابخشی، نگاه فرهنگ پایه و حفظ روحیه ایمان و مجاهدت و تعهد در عمل در سخنان حضرت آقا دیده می‌شود. ایشان در اوجِ جوانی این مطالب را مطرح می‌کنند و جوانان با این تعالیم در راه انقلاب حرکت می‌کنند.

قالیباف با بیان اینکه بدون شک نظام جمهوری اسلامی و نظام سیاسی کشور برخاسته از شبکه معنایی است، که با محوریت ولایت شکل گرفته است، افزود: بدون شک تداوم انقلاب در گرو همبسته‌سازی اجتماعی است. امروز مهمترین مرجع برای معنابخشی به پدیده‌ها و مشکلات جدید در حین مسیر انقلاب اسلامی مقام معظم رهبری، رهبر جامعه است. ما اگر وظیفه خود را به درستی انجام ندهیم، دشمن پدیده‌های جدید را با باور‌های خود معناسازی خواهد کرد. 

در ادامه اسحاقی یاد حاج قاسم سلیمانی را گرامی داشت و گفت: موسسه تنظیم و نشر آثار مقام معظم رهبری برای مواجهه با مجموعه بیانات مقام معظم رهبری سه گام را دنبال می‌کند. مرحله اول فهم درست و شناخت بیانات و منویات رهبری است، که از بیان، قلم و سیاست‌شان جاری است. در این گام همه صاحبان فکر، پژوهشگران، دانشگاهیان و حوزویان محلی برای گفتگو می‌آیند.

اسحاقی ادامه داد: بعد از شناخت صحیح منویات رهبری نوبت به تبیین، ترویج، تبلیغ و رساندن به اهلش است، که کار‌های رسانه‌ای، آموزشی و جهاد تبیین مرحله دوم است. به طور کلی، مجموعه ۴۰ جلدی «ره‌نامه» مبتنی بر علوم قرآنی، تعالیم اهل بیت (ع) و برگرفته از اندیشه و فکر شخصیتی است که تجربه زیسته با قرآن کریم داشته و جملات ایشان متناسب با چالش‌ها و مسائل از مستندات قرآنی برخوردار است. چرا ما پیرامون اندیشه یک نفر گردهم می‌آییم؟ چون راه میانبر برای همه کسانی است که می‌خواهند با تعالیم قرآنی آشنا شوند. 

حجت‌الاسلام والمسلمین رستمی هم با بیان اینکه مجموعه «ره‌نامه» برای جوانان و دانشجویان است، افزود: امیدواریم بتوانیم افکار ارزشمند مقام معظم رهبری را که مایه خودسازی، جامعه پردازی و تمدن‌سازی است، ترویج دهیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۲ ۰۵ دی ۱۴۰۲
همرزم سرداردلها مشخص است که مجاهد۲۴ساعته بوده ،روح هر دو عزیز سردار دلها وسید رضی شاد و راهشان پر رهرو باد شاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۵ ۰۵ دی ۱۴۰۲
شوخی مکوند یاجدیمگوید