روایت حماسه عاشورایی غواصان گردان حضرت یونس (ع) + فیلم

غواصان دریادل عملیات کربلای چهار در اوج مظلومیت و اقتدار به شهادت رسیدند.

 نجیمی رزمنده و عضو گردان حضرت یونس (ع) به بیان رشادت‌های رزمندگان عملیات کربلای ۴ و گردان غواصان گفت: گردان یونس شامل مجموعه‌ای از رزمندگان لشکر امام حسین (ع) بود و کارگردان فعالیت‌های غواصی بود.


نجیمی با بیان اینکه  نقشه این عملیات را نابودی دو اسکله البکر و الامیه (العمیه) بود افزود: اسکله الامیه هدف اصلی بود، و همه رزمندگان گردان یونس در اوایل جوانی‌شان با میانگین سنی بین ۱۷ تا ۲۰ سال در این عملیات حضور داشتند.


او گفت: اعضای گردان با آمادگی کامل درا ین عملیات شرکت کنند بطوریکه در روز‌های منتهی به عملیات «رزمندگان در یک روز ۲۵ بار عرض کارون را بدون توقف و با تجهیزات انفرادی طی می‌کردند و به آسانی ۵ کیلومتر را شنا کردند.

نجیمی همچنین افزود: «کربلای ۴»، عملیات نظامی تهاجمی نیرو‌های مسلح ایران در جنگ ایران و عراق بود، که در دی‌ماه سال ۱۳۶۵ به فرماندهی سپاه پاسداران برگزار شد و این عملیات سوم دی‌ماه سال ۱۳۶۵ در محور «ابوالخصیب» در جنوب عراق، به صورت گسترده و با هدف آماده‌سازی مقدمات فتح بصره، به همت نیرو‌های مسلح ایران آغاز شد و درپی لو رفتن طرح عملیات و با تحمل تلفات بالای انسانی در روز‌های نخست، ۵ دی‌ماه سال ۱۳۶۵ با عقب‌نشینی نیرو‌های ایرانی، پایان یافت.


این رزمنده دفاع مقدس در پایان افزود: با شکست عملیات کربلای ۴، دو هفته بعد، نیرو‌های ایرانی با شرکت در عملیات کربلای ۵ شکست بزرگی را به دشمن بعثی تحمیل کردند.

روایت حماسه عاشورایی غواصان گردان حضرت یونس (ع)
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار