برگزاری همایش گرامیداشت هفته سوادآموزی در تبریز

همایش گرامیداشت هفته سوادآموزی با تجلیل از مناطق برگزیده استان آذربایجان شرقی در شناسایی، جذب و نگهداشت کم سوادان و بیسوادان در تبریز برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی در مراسم گرامیداشت هفته سوادآموزی با بیان اینکه ارتقای جایگاه استان در سواد آموزی بسیار ارزشمند است گفت: نهضت سواد آموزی استان همیشه یکی از حوزه‌های فعال کشور و سرآمد سایر استان‌ها بوده است.

آقای سعادتی با اشاره به نقش نیروی انسانی در توسعه کشور گفت: شاخص نیرو‌های انسانی در پیشرفت و تعالی یک جامعه مهم است و کشور‌هایی که شاخص نیروی انسانی بالایی دارند آینده دنیا در دست آن‌ها است.

وی اظهار کرد: تحول در سواد آموزی کار همگانی است و برای تحقق این مهم باید همه تلاش کنند تا نیروی انسانی توانمند و کار آمد برای توسعه کشور تربیت شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی تصریح کرد: یکی از شاخص‌های توسعه نیروی انسانی باسوادی است که بعد از انقلاب اسلامی به خوبی اتفاق افتاد و از نظر میزان باسوادی در کل جمعیت کشور در وضع بسیار خوبی قرار داریم.

وی با اشاره به اینکه امروز نهضت سوادآموزی در کنار معاونت آموزشی توانسته است تعداد بی سوادان را مشخص کند تا تحت پوشش نهضت سواد آموزی قرار بگیرند گفت: به نسبت جمعیت چهار میلیونی استان میزان باسوادی بسیار مطلوب است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.