مشاور سابق اوکراین خواستار اتحاد کی‌یف با مسکو شد

مشاور سابق رئیس‌جمهور اوکراین در سخنانی غافلگیرانه خواستار اتحاد مسکو و کی‌یف علیه غرب شد.

الکسی آریستویچ، مشاور سابق ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، در اظهارات غافلگیرکننده‌ای از کشورش خواست تا با رئیس‌جمهور روسیه ارتباط برقرار کند و توافقنامه صلح فوری امضا کند.

براساس گزارش آر تی، مشاور سابق زلنسکی همچنین در یک مصاحبه مطبوعاتی از اوکراینی‌ها خواست تا از آرزو‌های خود برای تبدیل شدن به بخشی از جهان غرب دست بکشند و از مسکو و کی‌یف خواست که یک شکایت مشترک علیه غرب ارائه کنند.

 او تاکید کرد که کی‌یف اکنون نیاز به صلح با مسکو دارد و درگیری مسلحانه تنها به این دلیل ادامه دارد که توسط گروه‌هایی در بروکسل (اتحادیه اروپا) و واشنگتن فرماندهی می‌شود.

به گفته مشاور سابق زلنسکی مدل فعلی دولت اوکراین شکست خورده و تنها امکان مذاکره با روسیه باقی مانده است. او افزود که این تنها در صورتی اتفاق می‌افتد که افراد جدیدی به قدرت برسند و بتوانند یک سیستم جدید در کشور بسازند.

 علاوه بر این، آریستوویچ پیشنهاد داد که ابتکار عمل را به ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه برای طرح شکایت مشترک روسیه و اوکراین علیه کشور‌های غربی ارائه کنند.

از سویی دیگر شبکه آمریکایی «ان‌بی‌سی» به نقل از مقام‌های این کشور گزارش داده مقام‌های آمریکایی و اروپایی گفت‌وگو را با همتایان اوکراینی درباره مذاکرات احتمالی صلح با روسیه و این که کی‌یف ممکن است برای رسیدن به توافق چه چیزی را از دست بدهد، آغاز کرده‌اند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۹ ۰۴ دی ۱۴۰۲
تمام شد اوکراین هم طعمه ای بود و بازار موقتی بای فروش سلاح .و تمام .
آخرین اخبار