نخست وزیر پیشین اوکراین:

بایدن مانع آتش‌بس در اوکراین می‌شود

نخست وزیر پیشین اوکراین تاکید کرد تا وقتی بایدن در قدرت باشد آتش‌بسی در اوکراین برقرار نخواهد شد.

میکولا آزاروف، نخست وزیر اسبق اوکراین اعلام کرد که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا اجازه نخواهد داد کی‌یف به درگیری در اوکراین پایان دهد، زیرا شکست زلنسکی جاه طلبی‌های سیاسی بایدن و تیمش را از بین می‌برد.

براساس گزارش آر تی، آزاروف در فیس بوک نوشت: «تا زمانی که بایدن رئیس جمهور است، آتش بس در اوکراین برقرار نخواهد شد. زلنسکی اجازه نخواهد داشت جنگ را پایان دهد، زیرا شکست رژیم زلنسکی جاه طلبی‌های سیاسی بایدن را از بین خواهد برد. او از عروسک‌های دنباله‌روی خود در این کشور حمایت خواهد کرد و منتظر پیروزی حداقلی نیروهای اوکراینی می‌ماند.»

از سویی دیگر واشنگتن پست نوشت که علاقه کنگره آمریکا به تامین مالی کی‌یف به میزان بی‌سابقه‌ای کاهش یافته است و دیگر اولویت‌های امنیتی، از جمله رژیم صهیونیستی و مرز جنوبی آمریکا، ممکن است به پایان کمک‌های آمریکا به اوکراین منجر شود.

دولت جو بایدن، در اواخر ماه اکتبر سال جاری میلادی از کنگره آمریکا برای تأمین مالی طرح‌های بلندپروازانه خود برای اوکراین، رژیم صهیونیستی و امنیت مرز‌های آمریکا، حدود ۱۰۶ میلیارد دلار بودجه تکمیلی درخواست کرد. استدلال کاخ سفید این است که این درخواست در حقیقت برای امنیت ملی آمریکا اهمیت حیاتی دارد. از محل این بودجه تکمیلی، تقریبا ۶۱ میلیارد دلار برای اوکراین خواهد بود که ۳۰ میلیارد دلار آن صرف تامین تجهیزات برای اوکراین از ذخایر پنتاگون و جایگزین کردن آن‌ها خواهد بود از آنجاییکه جمهوری‌خواهان کنترل مجلس نمایندگان را به دست دارند. نمایندگان با اصل ضرورت تامین مالی اوکراین مشکل دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۵ ۰۳ دی ۱۴۰۲
فقط همه باهم بگوئید(ای بایدن دیوانه #برگرد برو به خانه #شب یلدا بخور هندوانه#تا باشی همیشه دیوانه#) واقعا دیوانگی هم عالمی دارد میگی نه از بایدن بپرس
آخرین اخبار