در برنامه گفتگوی ویژه خبری مطرح شد؛

شریعتمداری: وظیفه شورای نگهبان شناساندن افراد به مردم است

گفتگوی ویژه خبری با حضور محسن هاشمی و حسین شریعتمداری درباره موضوع الزامات رقابت واقعی در انتخابات برگزار شد.

برنامه گفت‌و‌گوی ویژه خبری یکشنبه شب با موضوع الزامات رقابت واقعی در انتخابات و با حضور حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان و محسن هاشمی رئیس  شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی پخش شد.

شریعتمداری در ابتدای این برنامه گفت: کار شورای نگهبان کمک به مردم است و اصلی ترین وظیفه شورای نگهبان معرفی افراد به مردم است. فردی در شمال کشور تایید صلاحیت شد ولی رای نیاورد بعد از مدتی به جرم قتل دستگیر شد، زیرا از فردی پول زیادی برای تبلیغات انتخاباتی قرض کرده بود و چون فرد راضی نشده بود به تهدیداتش تن دهد وی را کشته بود. اگر این جرثومه وارد مجلس می‌شد چه اتفاقی رخ میداد؟ مردم عادی چگونه می‌خواستند وی را بشناسند؟ شورای نگهبان افراد را به مردم می‌شناساند.

وی ادامه داد: وقتی کسی صلاحیتش تایید نمی‌شود به این معنی نیست که برای هیچ کاری مناسب نیست؛ آقای هاشمی بعد‌ها هم در مراکز حساس نظام حضور داشتند. امام خمینی می‌فرمایند که ملاک حال فعلی افراد است. اینکه می‌گوید شورای نگهبان فرا قانونی عمل کرده است باید سند بیاورید.

محسن هاشمی در ادامه  گفت: از آیت الله هاشمی، لاریجانی و جهانگیری سند بهتری وجود دارد؟

شریعتمداری گفت: آیا می‌خواهید این افراد را ملاک صلاحیت بدانید؟ ممکن است اینگونه نباشد. در مقابل نظارت استصوابی نظارت استطلاعی است، به این معنا که شورای نگهبان فقط اطلاع داشته باشد. این اطلاع داشتن به چه درد می‌خورد؟  باید جایی برای ارزیابی وجود داشته باشد. در همه جای دنیا این موضوع وجود دارد. 

محسن هاشمی ادامه داد: در بررسی صلاحیت‌ها وقتی کسی وقتی صلاحیتش احراز نمی‌شود، موضوع باید به مردم سپرده شود.

محسن هاشمی افزود: در کشور سه گروه وجود دارد. ابتدا افراد افراطی که اگر انتخابات پرشور باشند رای نمی‌آورند و هرکاری می‌کنند که انتخابات کم شور شود. به همین دلیل مقام معظم رهبری نگران هستند.گروه دوم افراد معتدل هستند که می‌خواهند انتخابت پرشور شود، زیرا می‌دانند با انتخابات پرشور رای می‌آورند، اما با نظارت استصوابی حوصله‌ای برای گدایی صلاحیت ندارند. گروه سوم گروه تفریطی یا همان براندازان هستند که رای هم نمی‌دهند و می‌خواهند انتخابات پرشور نشود تا نظام جمهوری اسلامی از مشروعیت بیفتد.

شریعتمداری گفت: در کجای دنیا چنین کاری می‌کنند؟ همه جای دنیا صلاحیت نامزد‌ها را بررسی می‌کنند. در آمریکا سوپریم‌کورت همین کار شورای نگهبان را انجام می‌دهد .

شریعتمداری اظهار کرد: در دولت قبل هم بیانیه‌ای توسط لاوروف امضا شده بود، اما صدایش را در نیاوردند. در نبود سفیر کاردار احضار شد، اما دیگران این کار را نکردند آقای ظریف یازدهم آذرماه ۱۳۹۲ در کویت مصاحبه کرد و گفت جزیره ابوموسی قابل مذاکره است.

شریعتمداری ادامه داد: شورای نگهبان عده‌ای را در نقاط مختلف کشور میفرستد تا درباره شخصیت افرادی که در انتخابات ثبت نام کرده اند تحقیق کند. شورای نگهبان کف بین نیست بلکه باید بر اساس تحقیقات قضاوت کند شورای نگهبان از پنج مرکز استعلام می‌گیرد، اما به اینهم اکتفا نمی‌کند.

هاشمی گفت: فاطمه خواهر من مگر می‌تواند عدم احراز صلاحیت بخورد که ۳۰ سال است رئیس بنیاد بیماری‌های خاص است و دختر مرحوم هاشمی است؟

شریعتمداری ادامه داد: مگر هرکس خواهر شما بود باید حتما صلاحیتش تایید شود؟ اون موضوعی هم که گفتید رهبر انقلاب فرمودند عدم احراز صلاحیت‌ها را به مردم بسپارید همچین چیزی وجود ندارد.

.محسن هاشمی تاکید کرد: افراطی‌ها و تفریطی‌ها دوست ندارند انتخابات پرشور شود

هاشمی گفت: رهبر انقلاب علاقمندند که یک انتخابات پرشور و رقابتی در کشور برگزار شود. اگر ما به هر دلیلی این اراده را به منصه ظهور نرسانیم به نظام و رهبری ظلم کرده‌ایم. 

وی ادامه داد: به نظر من، انتخابات پرشور نیازمند رقابت جدی است و رقابت جدی با اینگونه ردصلاحیت‌ها در هیات‌های اجرایی و شورای نگهبان ایجاد نمی‌شود.

 شریعتمداری  گفت: تنها کسی که انتخابات را برای مقبولیت نظام میخواست نه برای مشروعیت نظام، مرحوم هاشمی رفسنجانی بود.

محسن هاشمی اظهار کرد: رهبر انقلاب در دیدار با شورای نگهبان گفته‌اند تصمیم‌گیری در مورد کسانی که عدم احراز صلاحیت می‌شوند را باید به مردم بسپارید. 

 حسین شریعتمداری پاسخ داد: ما هم روایت این جلسه را شنیده‌ایم و این‌گونه که شما می‌گویید نیست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناصر قاسمپور
۲۱:۱۷ ۰۹ بهمن ۱۴۰۲
ایران کشور تمدن‌ها است اگر اراده آهنین رزمندگان دفاع مقدس را داشته باشیم گلستان می‌شود فقط باید دست نااهلان را که در دوران جنگ خود را پنهان ودر پشت جبهه شعار می‌دادند را کوتاه کنیم واین دایناسورها را که به جمع آوری ثروت مشغول هستند را گوشمالی بدهیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۶ ۰۵ دی ۱۴۰۲
اولا باید مانند کشور ترکیه و خیلی از کشورهای اروپایی شرکت در انتخابات اجباری باشد و کسانی که اجتناب کنند مشمول محرومیت‌های اجتماعی گردند.

در ثانی کشور از ابتدایی انقلاب بیشتر در اختیار اصلاح طلبان بوده (رفسنجانی ، خاتمی ، روحانی ، میرحسین موسوی ) ببینید بنیان اقتصادی مملکت را کلا ویران کردند با عملکرد لیبرال شان لذا شما دیگه دم از ما کارآمدی نزنید که ناکارآمدترین افراد هستید .
United States of America
ناشناس
۱۷:۰۹ ۰۵ دی ۱۴۰۲
سوال یک هوادر اینا ، گوشت زمان روحانی ۱۳۰ تومن بود در زمان ریسی شده ۶۰۰ تومن ، گردن کدوم ریس جمهور پبش است ؟ ۵ نمره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۲ ۰۵ دی ۱۴۰۲
اولا ما انقلاب نکردیم حکومت مثل زمان طاقوت باشه دوما ما انقلاب نکردیم شما بیاین جاش به مردم ظلم کنید ، سوما ما از کل شما رد شدیدم چه اطلاح طلب چه اصول گرا ، این دولت ریسی آخرین فرصت نجات خودتون ( که به بعضی ها نگید خودتون اتخاب کردید ) بود که این دولت بدترین ریس جمهور تاریخ ایران شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۶ ۰۵ دی ۱۴۰۲
شریعتمداری چرا برکنار نمیشه یک فرد معتدل جاش بیاد چرا رهبر هیچ فرد معتدل دور و برش نیست ملت از حرف زدنش لذت ببرن
تمام دور بر ی ها ی رهبر افراد منفور و تندرویی هستن که اگر در انتخابات شرکت کنند صفر رای هم نمیران
Iran (Islamic Republic of)
یک ایران دوست
۱۵:۴۰ ۰۵ دی ۱۴۰۲
منظور از معتدل امثال ظریف و روحانی و خاتمی هستند که کشور را دو دستی تقدیم آمریکا و استکبار کنند ، بعد هم برنامه های علمی کشور را تعطیل کند و متخصص های آمریکایی بیایند دوباره و حق توحش بگیرند که در ایران هستند ، این را می خواهی؟
Iran (Islamic Republic of)
هموطن
۲۲:۱۸ ۰۴ دی ۱۴۰۲
یقینا مردم درانتخابات اسفندماه پرشورترازهمیشه شرکت خواهندکرد. بدخواهان و مریض احوالان روحی درآرزوی این هستندکه مردم درانتخابات کمترحضورپیداکنند اما به برکت خون شهدا اینبار ملت شریف ایران جواب بدخواهان را باحضورپرشورشان خواهندداد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۰ ۰۴ دی ۱۴۰۲
پس اگر رییس جمهوری بد از اب درمیاد تقصیر شورای نگهبانه. چون شما تاییدش کردین. نندازین تقصیر مردم
Iran (Islamic Republic of)
مسلم
۱۸:۳۸ ۰۴ دی ۱۴۰۲
رای قاطع مردم همیشه موجبات رحمت بوده به نظر میرسد
آقای هاشمی منطقی تر بحث را پیش بردند
اختلاف سلیقه طبیعی است
کلام رهبری فصل الخطاب است بیانات ایشان روشن وشفاف است وهمه درک میکنند ومتوجه میشوند نیاز به تفسیرو .......ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۶ ۰۴ دی ۱۴۰۲
امیدواریم فرد اصلح بیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۵ ۰۴ دی ۱۴۰۲
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟




؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۷ ۰۴ دی ۱۴۰۲
هر کس رای نداد یارانه قطع کنند مگه دلبخواهی هر کی بخواد شرکت کنه یا نه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۰ ۰۴ دی ۱۴۰۲
خفت میکنم اخ ببینم کی هستی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۵ ۰۵ دی ۱۴۰۲
يه زمانی می‌گفتند به شناسنامه نگاه می‌کنند ببین مهر انتخابات خورده یا نه من این دیدم توی یک اداره نگاه کردن توی صفحه آخر شناسنامه از آن موقع به بعد رأی ندادم تا ببینیم چکار می‌کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۸ ۰۴ دی ۱۴۰۲
مردم پای صندوق رای نمی ان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۷ ۰۵ دی ۱۴۰۲
کسی که پایی صندوق رای نمی آید بعداً هم حق هیچ گونه اعتراضی به عملکرد حاکمان نخواهد داشت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۵ ۰۴ دی ۱۴۰۲
آقای شریعتمداری قیمت ها واقعا افتضاحه از گرانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۴ ۰۴ دی ۱۴۰۲
این مردم خودشان عقل شعور چشم گوش دارند،
وقتی هر هفته در این کشور شاهد یک شاهکار مثل، رانت خواری، اختلاس، کلاهبرداری، تسهیلات کلان بانکی، ابربدهکاران بانکی، نجومی بگیران، شاسی بلند بگیران، مافیا، رسوا می شود، دیگه نیاز به حرف حدیث دیگران ندارند برای تصمیم گیری، چون به واضحترين حالت ممکن شاهد آن هستند،
وقتی دارند می بینند دلار برای واردات چای و خودرو هست اما برای شیر خشک بچه، مواد غذایی مصرفی خوراک دام طیور به سختی و با تاخیر اختصاص می یابد، که این تاخیر باعث کمبود در کالاهای اساسی روزمره مردم و به طبع آن افزایش قیمت در بخش پروتئینی مثل مرغ تخم مرغ گوشت قرمز حال حاضر هستیم،
مطمئن باشید یکی دو سال بعد رانت دلاری خودرو هم رو می شود،
United States of America
ناشناس
۱۵:۳۰ ۰۴ دی ۱۴۰۲
آفرین گل گفتی قشنگ زدی وسط خال
United States of America
ناشناس
۱۲:۳۱ ۰۴ دی ۱۴۰۲
به چه امیدی به آینده در انتخابات شرکت کنیم
Iran (Islamic Republic of)
123+
۱۱:۴۵ ۰۴ دی ۱۴۰۲
ما مردم ایران با جان و مال و همه وجود همه جوره پای نظام ایستادیم و همه سختی ها را تحمل کردیم ولی اوضاع روز به روز داره سختتر میشه فاصله طبقاتی زیاد شده یه عده از سیری و عده ای از گرسنگی دارند می میرند. ولی مسئولین فقط شعار میدن و فکر مردم نیستند . اگه مسئولین یک قدم بردارند مردم هزار قدم به سویشان بر می دارند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۵ ۰۴ دی ۱۴۰۲
کی میگه پای اینا واستادیم ، برای خودت حرف نزن چه خوبی دارند که پای اینا ادم وایسته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۰۴ دی ۱۴۰۲
خودتو قاطی مردم نکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۰ ۰۴ دی ۱۴۰۲
تو فوتبال همه از داوری گلایه داشتند رفتند به اصطلاح VAR اجاره ای آوردند ولی بازهم سلیقه و برداشت عده ای خاص واقعیت را معکوس تفسیر کرد! موضوع صرورت نهادی به نام شورای نگهبان نیست بلکه سازوکار و معیار و موازین مشخص و غیر قابل نفوذ سلیقه های خاص لازم است تا اعضاء قدرت فردی و جناحی در اعمال نظر نداشته باشند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۳ ۰۴ دی ۱۴۰۲
بریم رای به کی بدیم هر کاندیدایی که میخواد بیاد به فکرمردم هست ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۳ ۰۴ دی ۱۴۰۲
اقای شریعتمداری
وظیفه شورای نگهبان نیست که ادمهای خوب را به مردم معرفی کند ، این امر کاملا نادرستی است که یک گروه خاص ادمهای بقول خودشون خوبشونو به مردم معرفی کنند تا همونها برن مجلس !
خوب برن مجلس چه استراتژی را برای اداره امور اجرایی بکنند ؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۸ ۰۴ دی ۱۴۰۲
بردارن گرامی تا الان چه کار مهمی برای مردم انجام دادید .. شغل .رفاه. بالا بردن فرهنگ . کم کردن گرانی. بعد از 44 سال یکی رو بگید که انجام داده باشید وعده یک بار نه 1000 بار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۹ ۰۴ دی ۱۴۰۲
مردم گله مندن
Iran (Islamic Republic of)
بیکار
۱۱:۰۴ ۰۴ دی ۱۴۰۲
کسی که ۱۲۰هکتار باغ پسته جمع کرده درد بیکاری منو درک نمیکند عجب وقتی منافع هر دو قشر ایجاب کند کسانی حاضر می‌شوند سر یک میز بشینند قبل از آن حتی حاضر نبودند صدای همدیگر را بشنوند عجب مردم فقط وسیله هست برای رسیدن به هدف نه خود هدف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۹ ۰۴ دی ۱۴۰۲
اصلاح طلب ها دستشان خالی است.برای همین از میز فراری اند...چطوری می توانند از کارنامه بنفش دولت قبل دفاع کنند؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۱ ۰۴ دی ۱۴۰۲
پاسخ به ۱۱:۰۹
الان دارو نایاب هست شیرخشک نیست مرغ ۲۲تومنی شده ۱۰۰تومن گوشت ۹۰تومنی شده ۵۵۰تومن پراید۴۰تومنی شده ۳۵۰تومن و.....اونوقت هنوزافرادی مثل شماها دفاع می‌کنند
Germany
ناشناس
۱۱:۰۳ ۰۴ دی ۱۴۰۲
بیچاره ها پوسیدین بازم ول نمی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۰ ۰۴ دی ۱۴۰۲
؟؟
!
؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۱ ۰۴ دی ۱۴۰۲
حالا اگر یکی از اعضای خانواده من یک هزارم خانواده هاشمی تخلف و دهن‌کجی به نظام کرده بود کل طایفه رو به دار می کشیدن. حالا اینا آمدن توی صداوسیمای جمهوری اسلامی راست راست به دوربین نگاه میکنن و پوزخند میزنن...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۶ ۰۴ دی ۱۴۰۲
مهدیهاشمی هم برادر تو و پسر مرحوم هاشمی بود ولی الان کجاست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۰۴ دی ۱۴۰۲
چه کسی باعث این بدبختی ها و مشکلات مردمه ؟؟؟
؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۴ ۰۴ دی ۱۴۰۲
مهدی هم پسر اکبر شاه بود!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۳ ۰۴ دی ۱۴۰۲
نماینده انتخاب کنیم ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۲ ۰۴ دی ۱۴۰۲
کسی در انتخابات شرکت نمی کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۰ ۰۴ دی ۱۴۰۲
همه شرکت می کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۱ ۰۴ دی ۱۴۰۲
همه شرکت نمیکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۲ ۰۵ دی ۱۴۰۲
من بعنوان بزرگ طایفه و همه طایفه در انتخابات شرکت می کنیم ولی از عملکرد نماینده گان مجلس خیلی گله دارم فقط فکر منافع خود هستند تا ملت .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۶ ۰۴ دی ۱۴۰۲
آقای شریعمتداری مردم دیگه توان ندارن خسته شدن از این همه گرونی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۵ ۰۴ دی ۱۴۰۲
شرکت در انتخابات با حضور مردم انجام میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۴ ۰۴ دی ۱۴۰۲
باز دم انتخابات شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۲ ۰۴ دی ۱۴۰۲
من از مردمم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۱ ۰۴ دی ۱۴۰۲
شرایط انقدر سخت شده که هیچ کس دیگه اعتماد نمیکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۰ ۰۴ دی ۱۴۰۲
مردم کم آوردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۱ ۰۴ دی ۱۴۰۲
بله درسته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۵ ۰۴ دی ۱۴۰۲
؟؟؟؟؟؟؟؟
Germany
ناشناس
۰۹:۵۵ ۰۴ دی ۱۴۰۲
فکر میکنید مردم درک و انتخاب درست رو ندارند ؟
Germany
ناشناس
۰۹:۵۵ ۰۴ دی ۱۴۰۲
فکر میکنید مردم درک و انتخاب درست رو ندارند ؟
Germany
ناشناس
۰۹:۵۵ ۰۴ دی ۱۴۰۲
فکر میکنید مردم درک و انتخاب درست رو ندارند ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۱ ۰۴ دی ۱۴۰۲
دلار ده برابر
Germany
ناشناس
۰۹:۵۵ ۰۴ دی ۱۴۰۲
فکر میکنید مردم درک و انتخاب درست رو ندارند ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۹ ۰۴ دی ۱۴۰۲
صلاحیت خوب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۶ ۰۴ دی ۱۴۰۲
واقعا که
Iran (Islamic Republic of)
آلاشتی قاسمی
۰۹:۳۷ ۰۴ دی ۱۴۰۲
31 سال سنمه هنوز نتونستم ازدواج کنم بخدا دلم می خواد چکار کنم همه چی گرونه دلم می خواد . خدایا کمکم کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۹ ۰۴ دی ۱۴۰۲
جونای عزیز یک ازدواج ساده انجام بدین بدون تجملات خدا بزرگ است.
من خودم دو دختر مومن دارم ، به والا اگر جوان مومن و سالم پیدا کنم بدون هیچ شرطی شوهرشان می دهم.
Iran (Islamic Republic of)
قاسمی
۱۱:۱۹ ۰۴ دی ۱۴۰۲
خدا از دهنت بشنوه ما از خدامونه ما شما زندگی می کنیم
Iran (Islamic Republic of)
123
۱۱:۵۱ ۰۴ دی ۱۴۰۲
درست میفرمایید ولی یک ازدواج ساده ساده حداقل 100 میلیون پول میخواد.که قشر متوسط و ضعیف جامعه ندارند تازه اگر شغل و ماشین و پول اجاره مسکن داشته باشن
United States of America
ناشناس
۱۵:۳۴ ۰۴ دی ۱۴۰۲
شناسایی افراد خوب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۶ ۰۴ دی ۱۴۰۲
خیلی جالبه.خبر داره مردم نمی تونن مرغ و گوشت و ....ندارن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۴ ۰۴ دی ۱۴۰۲
امسال ما سهامداران مالباخته بازار سرمایه رای نمیدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۳ ۰۴ دی ۱۴۰۲
مردم پای صندوق های رای می آیند ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۲ ۰۴ دی ۱۴۰۲
همیشه رای دادم و در تمام انتخابات شرکت داشتم ولی از انتخابات ۱۴۰۰ ریاست جمهوری دیگه شرکت نکردم و نخواهم کرد.برای همیشه.چون رای دادن هیچ فایده ای نداره. یه اختلاس چای دبش دیگه
موفق باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۳ ۰۴ دی ۱۴۰۲
اتفاقی نمی افتد...چند نفر رای می دهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۰ ۰۴ دی ۱۴۰۲
ما مردم از انتخابات ناراحتیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۸ ۰۴ دی ۱۴۰۲
خوب مردم به پای صندوق های رای می آیند ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۶ ۰۴ دی ۱۴۰۲
انتخابت براتون مهمه برای مردم اصلا مهم نیست چون یه موضوع دستوری است و هیچ نماینده ای به فکر مردم نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۴ ۰۴ دی ۱۴۰۲
؟؟
؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۴ ۰۴ دی ۱۴۰۲
سهامداران متضرر بورسی قطعا" در انتخابات شرکت خواهند کرد . این خط و این نشان.
Iran (Islamic Republic of)
?
۰۹:۰۲ ۰۴ دی ۱۴۰۲
موقعه انتخابات که میشه تمام مردم میشن خوب ولی موقعه اعتراض که میشه همه اغتشاشگر هستند هر اتفاقی هم می افته میندازین گردن آمریکا و انگلیس و.....
Russian Federation
پژوهش
۰۹:۰۱ ۰۴ دی ۱۴۰۲
واقعا روی کدوم دولت بعد جنگ 8 ساله سفیده هر دولتی اومده وعده داده و عمل نکرده اینو از سفره خالی مردم میشه به وضوح دید برادر نمونه اش مسکن ملیه حقوق ها 12-8 میلیون اقساط وام 11 میلیون
Russian Federation
پژوهش
۰۹:۰۱ ۰۴ دی ۱۴۰۲
واقعا روی کدوم دولت بعد جنگ 8 ساله سفیده هر دولتی اومده وعده داده و عمل نکرده اینو از سفره خالی مردم میشه به وضوح دید برادر نمونه اش مسکن ملیه حقوق ها 12-8 میلیون اقساط وام 11 میلیون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۹ ۰۴ دی ۱۴۰۲
حالا این شریعت مداری کیه؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
بیکار
۱۱:۱۲ ۰۴ دی ۱۴۰۲
آیا مردم پای صندوق های رای میرن
Germany
ناشناس
۰۸:۵۴ ۰۴ دی ۱۴۰۲
شورای نگهبان دقیقا به معنای واقعی کلمه نماینده نظام تایید میکنه میگه مردم بیان از اینایی که ما میگم رای بدین ، اینا نماینده های نظام هستند نه نماینده مردم ، دیدی که برای مردم کاری نمیکنند برای نظام مالیت های سنگین میگیرند برای نظام سن بازنشتگی بالا میبرند و ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۳ ۰۴ دی ۱۴۰۲
اینا رو بازنشست کنید جوان بیارید اینا مثل پیکان شدن کارایی نداره موتورشون?
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۹ ۰۴ دی ۱۴۰۲
شناسایی ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۹ ۰۴ دی ۱۴۰۲
لطفا همین جوری تایید صلاحیت نشه
Germany
ناشناس
۰۸:۴۹ ۰۴ دی ۱۴۰۲
در دهه ۶۰ و ۷۰ نیستیم
Germany
ناشناس
۰۸:۴۹ ۰۴ دی ۱۴۰۲
در دهه ۶۰ و ۷۰ نیستم
Germany
ناشناس
۰۸:۴۷ ۰۴ دی ۱۴۰۲
انقدر گرنی شده مردم دل خوش نارن به نون شب محتاجن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۴ ۰۴ دی ۱۴۰۲
شب یلدا بازار را دیدی؟؟به نون محتاج نیستن...به طلا و ذخیره دلار محتاجن
Germany
ناشناس
۰۸:۴۷ ۰۴ دی ۱۴۰۲
انقدر گرنی شده مردم دل خوش نارن به نون شب محتاجن
Iran (Islamic Republic of)
دلسرد
۰۸:۴۴ ۰۴ دی ۱۴۰۲
مثل امثال من که شناسنامه شان جا برای مهر ندارد الان متوجه شده اند که همه فاسد هستند و همه کار خودشان را می کنند و رای آوردن و نیاوردن فرقی با هم ندارد همیشه مردم بیچاره و در فلاکت هستند آیا می توان پای صندوق رای آمد ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۰ ۰۴ دی ۱۴۰۲
گوشت کیلویی 650 توانه شده کارگر روزی 500!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۴ ۰۴ دی ۱۴۰۲
مردم خسته شدند
Germany
ناشناس
۰۸:۴۲ ۰۴ دی ۱۴۰۲
؟؟؟؟
؟؟؟؟؟؟؟
؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۷ ۰۴ دی ۱۴۰۲
آفرین به شریعت مداری خوب جوابش را داد این خانواده ریاست رو ارثیه خود می‌دانند
Iran (Islamic Republic of)
کمیل
۰۸:۲۶ ۰۴ دی ۱۴۰۲
حیف از محسن هاشمی که با این بابا خودش رو هم کلام کرده!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۳ ۰۵ دی ۱۴۰۲
خوب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۶ ۰۴ دی ۱۴۰۲
پرشور باشه اما این باعث نمیشه مردم به بانیان وضع موجود رای بدن دیگه اگاهی ها بیشتر شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۲ ۰۴ دی ۱۴۰۲
با این برنامه ها کسی نمیره رای بده
هر دوتاشون پولدار هستند و درد مردم براشون اهمیتی نداره
برای صدا و سیما هم اهمیت نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۵ ۰۴ دی ۱۴۰۲
شریعتمداری بازنشستگی نشده ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۶ ۰۴ دی ۱۴۰۲
yjc بقیه متن را هم منتشر کن نترس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۰ ۰۴ دی ۱۴۰۲
به کوری چشم دشمنان ...مدرس و مدرس ها زنده اند‌...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۵ ۰۴ دی ۱۴۰۲
دقیقااا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۹ ۰۴ دی ۱۴۰۲
انتخاب بی انتخابات وقتی سیاستگذاران مردم را به حساب نمی آورندپس رای هم بی رای
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۷ ۰۴ دی ۱۴۰۲
دقیقا همین طوره
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۸:۰۲ ۰۴ دی ۱۴۰۲
اونهایی که مخالف عملکرد شورای نگهبانن اعتقادشون اینه که شورای نگهبان به جای نظارت و معرفی کاندیداها، میاد طبق سلیقه و افکار خودش انتخابشون میکنه و بقیه رو رد میکنه.
United States of America
ناشناس
۱۵:۳۹ ۰۴ دی ۱۴۰۲
شورای نگهبانن چطور میخوان تشخیص بدهند کی خوب هست کی بد هست مگه هرکس خوب یا بد باشه معلوم میشه یا اگر بد باشه جلو کسی کاربدشو انجام میده کسی متوجه بشود
Iran (Islamic Republic of)
Hossein
۰۸:۰۲ ۰۴ دی ۱۴۰۲
سی ساله توان ازدواج رو ندارم ...نمیشه که اصن با هیچ عقل و منطقی ،منطبق نیس....من مخالف نظام و طرفدار تحریم انتخابات نیستم ولی مسولان رسیدگی کنن اوضاع خیلی خرابه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۸ ۰۴ دی ۱۴۰۲
دوباره یه انتخابات توی ایران پیش رو هست ،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۵ ۰۴ دی ۱۴۰۲
اقای شریعتمداری قصد بازنشتگی نداره ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۰ ۰۴ دی ۱۴۰۲
به مشکلات نردم رسیدگی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۴ ۰۴ دی ۱۴۰۲
#شرکت نمی کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۷ ۰۴ دی ۱۴۰۲
من شرکت می کنم ولی به احتمال زیاد رای سفید می دم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۴ ۰۴ دی ۱۴۰۲
؟؟
؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۰ ۰۴ دی ۱۴۰۲
شورای نگهیان بی طرف باشد
Iran (Islamic Republic of)
فاضل زاده
۰۷:۴۷ ۰۴ دی ۱۴۰۲
رای که مردم بدن تموم میشه هر کی میره یک سمت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۱ ۰۴ دی ۱۴۰۲
؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ک.م
۰۷:۳۵ ۰۴ دی ۱۴۰۲
صدا و سیما بجای اینکه حضور مردم را در انتخابات بررسی کند و به بررسی مواردی بپردازد که مردم رو دلسرد می کنه، از قبیل فشارهای تورمی و معیشتی یا بدقولی های دولتی در بالا بردن متناسب قدرت به گرم شدن رقابت بین احزاب چپ و راست پرداختند.مشکل مردم احزاب نیست، بلکه رفاه و معیشت و فشارهای دولتی است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۱ ۰۴ دی ۱۴۰۲
مردم خوشون خسته شدن بررسی کنید این گرونی ها حقوق کم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۷ ۰۴ دی ۱۴۰۲
جنابان! علت قهر مردم با صندوق رای را در احوال ایشان جستجو کنید.طرح یا لایحه مربوط به عایدی سرمایه کجا رفت؟! امضاء ۱۸۵ نفر از نمایندگان جهت استیضاح روحانی چطور وتو شد؟! و بسیاری دیگر که مردم خود را قربانی مطامع اقلیت تمامیت خواه می دانند و احساس میکنند ایشان تزئینی و مشروعیت بخشی به تمامیت خواهی عده ای معدود است.
Iran (Islamic Republic of)
ساده دل
۰۶:۲۵ ۰۴ دی ۱۴۰۲
به نظرتون شما مسئولین کار خاصی برای مردم انجام دادید که ما هم دلمون خوش باشه بیایم رای بدیم ساده ترین کاری که میتونستین انجام بدین همین افزایش حقوق کم کارگر بود که متاسفانه من که رای نمیدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۴ ۰۴ دی ۱۴۰۲
شورای نگهبان نباید به نفع حزب خاصی عمل کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۲ ۰۴ دی ۱۴۰۲
جای بسی تاسف است افرادی که به مردم و کشور خسارت شدیدی زده اند امروز بعوض اینکه پاسخگو باشند با پهن شدن بساط انتخابات مدعی می باشند مردم بشدت از این موضوع آسیب می بینند..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۴ ۰۴ دی ۱۴۰۲
تا حالا تأیید صلاحیت شدگان نتوانستند مفید باشند باید راهکار دیگری مثل احزاب قانونی که پاسخگوی ناکارآمدی کاندیداها باشند جایگزین شورای نگهبان شود متأسفانه شورای نگهبان پاسخگونیست
آخرین اخبار