معرفی برترین‌های استارتاپ محیط زیست در دانشگاه شهرکرد

نخستین استارتاپ دانش سنتی محیط زیست با معرفی برترین‌ها در دانشگاه آزاد شهرکرد به کار خود پایان داد.

عباس جعفری دبیر علمی استارت‌آپ محیط زیست گفت: در این دوره از رقابت ها، شتاب‌دهنده‌ها و شرکت‌ها، تیم‌های برگزیده را شناسایی و مورد حمایت قرار دادند و نهایتاً ایده‌ها به مرحله تولید محصول، تولید انبوه و تجاری‌سازی می‌رسند.

وی افزود: تیم محیط‌رو به سرپرستی فرزانه بصیری با ایده گردشگری پایدار در مناطق تحت حفاظت محیط زیست، تیم تراریخته به سرپرستی عباس دوستی با ایده کیت تشخیص سریع تراریخته و تیم سالی‌مهر به سرپرستی سیما قدرتی با ایده گیاهان دارویی در ترک اعتیاد به عنوان گروه‌های اول تا سوم انتخاب و تجلیل شدند.

جعفری اضافه کرد: استارت‌آپ معمولاً فرایندی ۵۴ ساعته یا سه روزه دارد که در بدو ورود، برای شرکت‌کننده‌ها کارگاه‌های توانمندسازی برگزار شد و پس از آن نماینده هر تیم به ارائه ۶۰ ثانیه‌ای ایده گروهی خویش پرداخت که متعاقب آن، عملیات رأی‌گیری و داوری اولیه بر اساس ملاک‌هایی از جمله نو بودن ایده در سطح ملی یا بین‌المللی ، اصالت ایده، نوآوری و خلاقیت، مهارت ارائه، دوستدار محیط زیست، ارتباط ایده با دانش سنتی محیط زیست و کارآیی و قابلیت تولید و تجاری شدن ایده، انجام شد و از بین تیم‌های مختلف، مجموعاً ۶ تیم حائز بیشترین امتیاز، به مرحله دوم راه پیدا کرد.


بیشتر بخوانید


وی ادامه داد: این تیم‌ها زیرنظر راهبر‌های استارت‌آپ که عمدتاً متخصصان کسب و کار و فعالان موفق دانش‌بنیان بودند، به فعالیت خود ادامه دادند و نسبت به تکمیل بوم کسب کار برای رسیدن به ثروت اقدام کردند.

جعفری با اشاره به اینکه شناسایی زیست‌بوم‌ها و ذخایر ملی از مهمترین دستاورد‌های استارت‌آپ ویکند دانش سنتی محیط زیست است، گفت: باتوجه به اینکه روند برگزاری استارت‌آپ بصورت تیم‌محور است، افراد در قالب تیم‌های ۳ تا ۷ نفره شرکت داشتند. تعداد افراد شرکت کننده در این استارت‌آپ، نزدیک به ۱۶۰ نفر بود که در قالب ۳۴ تیم و ۱۳ محور از نقاط مختلف کشور شرکت کردند.

تیم‌ها متشکل از جامعه دانشگاهی شامل ترکیب اساتید، دانشجویان و هم‌چنین غیردانشگاهیان شامل متخصصان و فعالان محیط زیست، گیاهان دارویی، شیمی، بیولوژی و فرهنگی بودند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.