طرح کمربندی ایلخچی،جزو طرح‌های راکد عمرانی استان محسوب می شود

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی در بازدید از طرح کمربندی ایلخچی این پروژه را جزو طرح‌های راکد عمرانی استان عنوان کرد و گفت:این طرح از سال ۸۶ عملیات اجرایی آن آغاز و تا سال ۱۴۰۱ از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار بود.

سید احمد موسوی گفت:پروژه کمربندی ایلخچی به علت مشکلات اعتباری به حالت راکد در آمده بودو با پیگیری مقامات استانی و سفر ریاست جمهوری به آذربایجان شرقی و تخصیص اعتبارات لازم عملیات اجرایی این طرح دورباره از سرگیری و طی یکسال گذشته حدود ۲۰ درصد به پیشرفت طرح افزوده شده و در حال حاضر کمربندی ایلخچی از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

وی تنها مشکل موجود در اجرای این پروژه را واقع شدن حدود ۵۰۰ متر از پروژه در مسیر باغات و اراضی کشاورزی عنوان کرد و افزود:با پیگیری مسئولین استانی و قضایی مسیرمورد نظر مسیر گشایی و شاهد فعالیت دوباره پروژه هستیم.

وی به مشخصات فنی طرح کمربندی ایلخچی هم اشاره کرد وگفت: طول مسیر ۸ کیلومتر به همراه ۲ ابنیه رمپ و لوپ در ورودی مسیر می‌باشد که از این مسیر حدود ۴ کیلومتر آماده سازی و در مرحله آسفالت ریزی می‌باشد.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی ابراز امیدواری کرد با مسیر گشایی و اجرای باقیمانده مسیر، طرح مذکور در مدت زمان تعیین شده توسط پیمانکار تحویل داده شود.

گفتنی است: با توجه به موقعیت و استقرار شهر ایلخچی در مسیر شریان ارتباط اصلی استان‌های آذربایجان شرقی - آذربایجان غربی و کردستان و از طرفی استقرار صنایع و کارخانجات از جمله شهرک‌های صنعتی موجود در منطقه، ترافیک بین شهری در منطقه را افزایش داده و عبور ترافیک مزبور از داخل شهر ایلخچی ایجاد گره ترافیکی سنگینی را در طول شبانه روز موجب شده است؛ لذا اجرا و بهره برداری از پروژه فوق بویژه با افزایش ترافیک د اخل شهر و بروز مشکلات بهداشتی، زیست محیطی و تردد شهری و بین شهری و افت شدید گنجایش ترافیک در محدوده شهر ایلخچی از اهمیت فوری برخوردار است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار