افزایش ۲۴ درصدی کشف سرقت در استان سمنان

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان سمنان از افزایش ۲۴ درصدی کشف سرقت‌ها در این استان در ۹ ماه امسال نسبت به سال گذشته خبر داد.

حسن رستمیان، رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان سمنان گفت: پلیس پیشگیری در جهت تأمین امنیت و انتظام‌بخشی به حوزه استحفاظی مأموران پلیس، همگام با سایر پلیس‌های تخصصی و کنار سایر دستگاه‌های متولی امنیت و همچنین شهروندان به‌صورت شبانه‌روزی در استان سمنان حضور دارند.

وی افزود: پلیس پیشگیری به دلیل تعداد نیرو‌ها و گستره جغرافیایی در ایست و بازرسی ورودی استان سمنان، کلانتری‌ها، داخل شهرها، بخش‌ها، دهستان‌ها و روستاها، پاسگاه‌های انتظامی، فرودگاه‌ها، راه‌آهن و ... حضور دارند و به‌عنوان یکی از ستون‌های پلیس‌های تخصصی محسوب می‌شود.

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان سمنان ادامه داد: در راستای پشتیبانی مأموریتی و عملیاتی، مأموران یگان‌های امداد نیز در کنار فرماندهان انتظامی شهرستان‌ها به‌صورت مقتدرانه و برای برخورد با مخلان نظم و امنیت حضور دارند.

رستمیان با بیان اینکه فرماندهان یگان‌های حفاظت تحت نظر پلیس پیشگیری هستند، عنوان کرد: در راستای برون‌سپاری امنیت و مشارکت در جهت حفظ نظم امنیت و پیشگیری از جرائم، اداره انتظام پلیس پیشگیری مؤسسات حفاظتی و مراقبتی پلیس‌یار جذب کرده و پس از آموزش نسبت به حفظ و حراست اموال خود انجام‌وظیفه می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه امنیت در تمامی دوره‌های زندگی بشر از بااهمیت‌ترین نیاز‌ها بوده است، گفت: از آنجا که امنیت اجتماعی ارتباط مستقیم با هنجار‌های اجتماعی دارد و کج‌روی و ناهنجاری در اجتماع امنیت اجتماعی را دغدغه‌مند می‌کند، حضور پلیس کنار سایر دستگاه‌ها و مشارکت آگاهانه مردم سبب پیشگیری از ناهنجاری‌ها می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.