مجاهد:

سازمان ملل به دستور قدرت های بزرگ کار می کند

سخنگوی طالبان به نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره افغانستان واکنش نشان داد.

ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طالبان در واکنش به برگزاری نشست شورای امنیت درباره‌ افغانستان گفت این سازمان به دستور قدرت‌های بزرگ کار می‌کند و قضایای دنیا و کشورها را نمی‌تواند بی‌طرفانه بررسی کند.

مجاهد افزود طالبان حق دارد که به نمایندگی از مردم خود و نظام، کرسی افغانستان در سازمان ملل را در اختیار بگیرد و به رسمیت شناخته شود.

سخنگوی طالبان با انتقاد از این تصمیم گفته است: اگر این حق مردم افغانستان داده نمی‌شود، بدون شک که تقاضای عدالت از این سازمان نداریم. سازمانی که متأسفانه زیر فرمان قدرت‌های بزرگ کار می‌کند و بر اساس منافع آن‌ها پیش‌ می‌رود، قضایای دنیا و کشورها را بی‌طرفانه نمی‌تواند بررسی کند. پس امیدواری هم از آن سازمان دیده نمی‌شود.

وی افزود زندگی مردم افغانستان «وابسته به کدام کشور و سازمان نیست و منابع در کشور وجود دارد و مشکلات با استفاده از این منابع حل می‌شود».

این در حالی است که رزا اوتنبایوا، نماینده‌ ویژه دبیرکل سازمان ملل در افغانستان در نشست شورای امنیت این سازمان که شام دیروز (چهارشنبه، ۲۹ قوس) برگزار شد گفت ما وارد زمستانی می‌شویم که در آن بیش از ۲۰ میلیون نفر به کمک‌های بشردوستانه وابسته هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار